Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 5928 ggr
[Wera]
0

Inneburar

Nu när jag flyttat till lägenhet p.g.a studier bor jag med mina två snart tre kaniner inomhus då, (en av dom bor kvar hos mamma ett tag) och letar lite burar då jag bara har en hemma.

-> Vad är det för inomhusburar ni har? Mått, färg och gärna bild. Vart har ni köpt dom och vilket pris? Hur har ni inrett dom?

Jag är jätte sugen på en bur som är 120x68x60cm på Bromma zoo för bara ca 700kr! Men det finns i Stockholm och bor i Edsbyn, och det går inte att beställa för än i november.. :/ det kanske blir en bur där ifrån sen då, till min systers holländare.

[Wera]
0

Imorgon hämtar jag en ny bur, till min hona Sassa. En hörnbur, så exakta mått vet jag inte, men den är 100x100cm och så "tar man bort" ca 25cm från varje sida. Se bild här :)

Kostar bara 600kr. Får till två små marsvinshus, för små för mina kaniner men kan nog funka till min systers hermelin, eller kanske som sitthylla?

Jag får även hem två sitthyllor senare… så slipper man ha hus som tar onödigt mkt med plats.

Den inomhusbur jag har nu är röd, liten bur som min syster använder till sin hermelin medan jag använder hennes som är större, en blå :) Som är runt 100x55cm.

Jag inreder dom bara med toalåda, snart sitthylla och grenar. Men ska ta någon stock hem från landet och kanske en tunnel till den buren jag hämtar imorgon eftersom den är lite större med mer plats.

Jag använder tidingar till bottenmaterial, vill inte ha spån över hela hallen. Och lite halm, och spån i toalådan.

GabbiS87
0

#1 Jag har en likadan bur! Mina kaniner trivs bra i den =)

mckrill
0

#1 Finns de att köpa helt nya för 600kr? Var isåfall? Det står att de kostar 1195kr på teddytassen (som hade bilden som du länkade till)

"NY! Smart hörnbur!!141x100x53cm 1195:- Tillfälligt slut."

GabbiS87
0

#3 Fanns iaf förra helgen på bromma zoo för 649:-

[Wera]
0

#3 Köper den begagnad men den är i bra skick, hämtat den nu.

#4 Bromma zoo har så hemskt bra priser! Så synd att jag inte bor i Stockholm :(

GabbiS87
0

#5 Ja dom har väldigt bra priser och så är dom duktiga och trevliga! Jag brukar åka dit nästan varje helg och kolla vad som finns =)

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här bor en av mina kaniner nu :)