Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 357 ggr
Cassie
0

Åh, så irriterande!!

Jag vet att detta inte precis passar här, men jag måste verkligen skriva av mig!!

Idag när kom min 5-åriga dotter hem från dagis sa hon "Mamma, får jag fråga dig en sak?"
Jag sa såklart att det gick bra, och då kom chocken.
"Jag är ju vänsterhänt, är jag dum i huvudet då?"

Då är det några av hennes vänner som inbillat henne att om man är vänsterhänt är man dum i huvudet! Inte konstigt att världen ser ut som den gör om barn beter sig såhär på dagis.

Usch säger jag bara!

__iE
0

herregud ?! dom andra på dagis är också 5 år o säger redan sånt ?!
herregud säger jag med.. >.<

Pinscher2
0

Nä men stackarn! Vilka jäkla ungar det finns!! =(

Myrra
0

Jo tack, det ska börjas i tid vill jag lova!

Det är ju som med min "mellan-son" (har 3), han är 4 år och går på dagis, en dag hade de andra barnen bestämt sig för att han hade en ful jacka på sig.

Så när jag kom och skulle hämta honom efter jobbet så var han alldeles lerig och sandig på ryggen, dom andra barnen hade skrikit åt honom att om man har så ful jacka så får dom kasta lort på honom!

Behöver jag tillägga att han var jätteledsen!?

Han sa:Mamma, har jag ful jacka? Jag tycker den är fin.

Sånt känns i hjärtat kan jag lova!

Ungar kan vara bra grymma!

myriis
0

Usch alltså! Jag vet inte riktigt om barnen lär sig själva eller om det är föräldarnas ansvar!

Zvintos
0

Vet hur det är..
Min klassföreståndare berättade att deras äldste son (är runt 3-4år) fick en rosa tröja i julklapp av sin farmor. Han hade på sig den dygnet runt i 1 vecka och t.o.m. sov med den för han älskade den så mycket!
Men en dag vägrade han helt plötsligt ha den.
Då hade flera ungar på dagiset frågat hur sjutton han kan ha en tjejtröja på sig?! Rosa fick inte killar ha eftersom det är en tjejfärg.
De hånade och var jätte-elak mot honom.

Jag menar, vad säger att man som kille inte får ha på sig ex en rosa eller röd tröja?
I sådana fall ska ju vi tjejer inte få ha grönt eller blått på oss, eftersom det är en "killfärg"… Säger vem egentligen?

Clariiz
0

Men herregud! Lär dom sej sånt på dagis? ojojoj..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Stackarns din dotter! Barn kan få för sig mycke…

Då jag var mindre var jag rödhårig.. och då sa en pojke till mej att som som är rödhårig har lättare att få utväckligs störda barn.. Det var inte roligt ska jag säga..

Matilda_91
1

Usch elaka barn. Jag är vänsterhänt och jag är då inte dum i huvudet :)

Ja det är sjukt hur barn uppfostras till vad som är tjejigt och vad som är killgrejer. Det är väl inte så konstigt att barnen tycker rosa är en tjejfärg när alla "flicksaker" såsom barbies, dockor m.m alltid är rosa eller är inpackade i rosa förpackningar.

När det finns nånting som både pojkar och flickor kan ha samma modell, som skor tillexempel. Då finns det alltid två olika färger att välja mellan. Rosa med små lila blommor eller mörkgrå med militärmönster.. allt för att man ska dela upp barnen som killar eller tjejer. Varför kan man inte bara få vara barn?

När jag var liten kommer jag ihåg att jag tyckte det verkade jättekul att bygga bilbanor och leka med tåg men jag vågade aldrig för jag visste att det var killgrejer. Helt sjukt..

Lotta_A
0

Usch vad hemskt! Barn kan verkligen vara grymma. Frågan är vad dom får allt ifrån? Bara för att man är vänsterhänt är man väl inte dum i huvudet heller…. herregud.

Och det här med tjej och killgrejjer gör mig jättearg. Så himla onödigt att dela upp människor i olika grupper.. Vi klagar på att svergie inte är jämnställt mellan kvinnor och män, men det är inte så konstigt egentligen när man tänker på hur vi delar upp det mesta i kill och tjejgrejjer. Det gör ju lixom inte saken bättre…

Cherry
0

Jag är vänsterhänt och jag är inte dum i huvudet :P

Tina-A
0

Barn kan vara så otroligt elaka..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Min lillebror är både höger och vänster :D

E_hjo
0

Jag är väster hänt…. Och ÄR dum i huvut!!!
Hahaha! =D

mimmi.k
0

Naej säg inte så! Men det finns riktiga idioter!!!