Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2971 ggr
TereseE
1

Balkongkaniner

Jag skulle vilja se hur ni som har era kaniner ute på balkongen har fixat till det. Har ni burar eller helt frigående?

TereseE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Disa har bott ute på balkongen hela sommaren. Hon får skutta runt som hon vill därute och trivs jättebra med det.

[BonnieL]
0

#1 Snyggt! Glad

Maiae
0

snyggt (;

Mvh Maia

Baralisah
0

Jätte tjusigt!
Hur ska hon bo nu i vinter? Samma som nu eller med en bur? :)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

kaninjosse
0

Bara hon inte kan hoppa över staketet, eller om du bor nära marken att en katt kommer in.

TereseE
0

#2-3 Tack!

Inga fler som har kanin på balkongen?

[Wera]
0

Mysigt Glad
Har ingen balkong, så de bor på tomten.

TereseE
0

#4 Egentligen så vill jag ha henne inne, lättare att städa och man slipper hålla på med fruset vatten osv. Har inte bestämt mig ännu.

Men ska hon bo kvar där i vinter så får jag köpa en bur också, nu har hon "bara" ett hus från Fäboden och det räcker inte när det blir vinter.

#5 Nej, vi bor på andra våningen så varken katter, rovdjur eller klåfingriga människor kommer åt henne. Hon kan inte hoppa över räcket heller, det är högt. Skulle inte våga ha henne där annars.

#7 Det är ju ännu bättre, men det här funkar när man bor i lägenhet.

malinroth
0

Min lilla kille kommer flytta hem igen snart och då bo på våran inglasade balkong :)(han bor hos två kompisar nu då det blir för varmt på balkongen och kan inte ha honom inne pga allergi) Dock kommer han ha sina burar där ute och bo i dom. kan lägga in nån bild här när han flyttat hem :) (om jag kommer ihåg)

KaninHanna
0

Jättefint du har det!Glad

Mvh Hanna

JohannaCullenEnvall
0

jättemysigt ser det ut :D

kaninjosse
0

#8 Min kanin kan ta sig över kompostgaller genom ett skutt och ett par klättertag, så är du helt säker på det?

[Wera]
0

#12 Tror räcket är mkt högre än kompostgaller ;)

TereseE
0

#12 Japp, jag är 110% säker på att hon inte kan ta sig över där.

Sashhi
0

#12 - 13 - Plus att man inte kan klättra på ett ärcke på alls samma sätt som ett kompostgaller eftersom det inte finns några hål att greppa tassarna i.

Not your mom, not your milk.

malinroth
0

Igår har Knut flyttat hem så nu har han blivit min lilla balkongkanin :) Han har flyttat in igårkväll/natt men hittills verkar han iaf trivas. Och jag är förstås överlycklig att ha han hemma igen :D

TereseE
0

#16 Åh vad roligt, förstår att du är glad över att ha din lilla plutt hemma igen! Jag vill också ha inglasad balkong, vilken lyx. Glad

malinroth
0

#17 jepp :) Det bästa med inglasningen är att det var föreningen som stod för inglasning och utbyggnad av alla balkonger trots att det är bostadsrätter :D

TereseE
0

#18 Wow, toppen ju! Vi bor i hyres så här får man bara drömma vidare. Men nästa gång vi flyttar finns inglasad balkong med på önskelistan. Synd bara att det blir så varmt på sommaren, höst och vinter lär det ju vara super att ha en kanin så.

Maiae
0

#16 Gud vad snyggt! :D

Mvh Maia

JohannaCullenEnvall
0

#16 verkligen snyggt :)

JohannaCullenEnvall
0

Vi håller på att bygga en terass (inglasad…). Där ska mina kaniner bo i vinter. Men inte på sommaren, det blir för varmt :)

Cagi
0

Så här bor mina kaniner :-)

Cagi
0

En till bild…

Cagi
0

Och den sista…

TereseE
0

#23-25 Fint! Kaninen längst upp är hur söt som helst. Kyss

Cagi
0

Då bjuder jag på en närbild på honom….

TereseE
0

#27 Åh, jag blir alldeles kär -gud vad söt han är!

[Wera]
0

#16 Shit så snyggt! Ljust och super fräscht, vill också ha så :) ska flytta till lägenhet snart och hoppas på balkong men jag tror inte jag kommer och ha det :/

[BonnieL]
0

Jättesnyggt alla har! :)

hjartelyckanskaniner
0

Lite OT (ni får gärna PM:a mig) men hur många kaniner/djur får man ha i en lägenhet? Jag har 5 kaniner och vill skaffa 2 hunadar och min kompis vill ha 2 hundar. Det blir en massa djur så vi får ju bo i en 3a som minst. I värsta fall får kaninerna o hos mina föräldrar så kommer jag och sköter de varje dag:).

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Wera]
0

#31 Beror inte det på hyresvärden?
Vi letar lägenhet och ska ringa om några imorgon, och det är inte ens säkert att vi får hyra för de flesta vill inte ens hyra ut till dom som har djur…

TereseE
0

#31 Det är olika beroende på djurslag och ålder. Satt och läste igenom det där på Jordbruksverkets hemsida här om dagen, men nu kommer jag inte ihåg exakt. Kolla Jordbruksverkets hemsida.

Det finns bestämmelser för max antal djur efter yta, men också max antal djur för att inte behöva söka tillstånd först.

Men personligen skulle jag kanske tycka att fem kaniner och tre hundar kan vara lite mycket i en lägenhet. Beror ju på storleken och aktivitetsbehovet på hundarna och kaninerna förstås. Men man måste tänka efter så man verkligen har tid för sina djur också. Glad

[Wera]
0

#33 Skulle du kunna länka om det? Jag är jätte dålig på att söka runt efter sånt…

annaforsgren
0

Mina kaniner bor också på balkong:) Tyvärr har jag bilderna på andra datorn;P men det fungerar bra, det ända dåliga är att de inte kan springa fritt i en Hage och att de sliter upp tassarna när de springer på balkonggolvet.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

hjartelyckanskaniner
0

Jag är den som verkligen sköter mina djur:) skulle inte köpa fler om jag inte hade tiden för de. Det är ju inte vi som får skiten för att vi inte orkar kela med djuren, uten det är djuren. De behöver ju också kärlek:).

Jag ska köpa 2 chihuahor så mina hundar är ju inte mycket större än mina kaniner. vet inte Vilken ras? min kompis vill ha men är ganska inne på en tollare eller en engelsk cockerspaniel.

Jag ska kolla där. Kan du länka?

Mvh Emma

TereseE
0

#36 Jag har skrivit ut alltihopa för att slippa sitta och leta. Ska kolla upp det lite senare. Håller med om att det är svårt att hitta på Jordbruksverkets hemsida, synd att det ska vara så.

När det gäller hundar (vi har en dvärgpinscher) så tror jag att det är bäst att skaffa en i taget och inte 2-3 på samma gång. En liten valp behöver väldigt mycket tid, aktivering och träning och det brukar vara enklare att se om det skulle fungera med en till när den första hunden är vuxen. Men det är bara min åsikt. Glad

Just nu ser våran kaninbalkong ut så här.

Sjomoren
0

#0 vad fint hon har det Therese :)

#16 varje gång jag ser den där bilden bestämmer jag mig för hur jag ska ha mina kaniner när jag flyttar till lägenhet med emil, men för honom får jag bara behålla två då (a)

MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se

TereseE
0

#38 Har två småpluttar därute nu och de får inte träffas förrän Dumle är kastrerad och klar. Lite bökigt att ha det avdelat, men det fungerar tills vidare… Längtar tills Disa och Dumle kan gå tillsammans! Glad

Jag får också bara ha två kaniner för Robban egentligen, men jag fuskade ihop det till två par. Tungan ute

[nataschaj]
0

Lilla Geisha bor på balkongen dock har jag inte hunnif fixa ännu, hennes nya utebur ska byggas till helgen så jag väntar tills dem som ska bygga börjar med bugget.

Mitt "mål" med balkongen är att hon ska få vara i sin bur (Bur 1 mått burmått 70cm bred 110cm lång och 60cm hög Totalhöjd 140cm Totalbredd 120cm + sitthylla med bolåda) när jag inte e hemma sen när jag e hemma så ska hon få gå lös på hela balkongen med rör och annat så hon kan gömma sig i. Men de får bli fixat så fort buren kommer hem, vilket ja hoppas på att den gör innan nästa helg=)..

Bilder kommer att komma när jag e färdig!..=)

#0 de va jätte mysigt hon hade på bvalkongen=)

tantnett
0

#39 Haha! Men han sa väl två PAR kaniner? fniss.

Så visst hörde du helt rätt. Flört

Marsvin 4-ever Tungan ute.

hjartelyckanskaniner
0

Ja, jag kommer ju inte skaffa båda samtidigt:P en åt gången. Men om jag hittar någon som säljer en som är några månader, alltså inte valp, så är jag mer intresserad utav den. Är lättare med en hund som är vuxen och lära de att vara hemma m.m än att lära allting nytt för en valp. Man måste ju även vara hemma några månader för att valpen ska lära sig allt nytt och att den blir rumsren m.m

Skicka gärna reglerna till mig via PM så kan jag läsa:)

Mvh Emma