Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 441 ggr
PimTheGreat
0

2 nya tillskott kommer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

då ska jag få hem två kaninisar till. Jag tar tillbaka två som jag haft innan. Pysen (löwenhane, som jag hoppas min dvv Humlan är parad med) och en bebis jag själv fött upp, en bror till min Roger. Herr kanin heter han men han kommer få byta namn till Rambo när han kommer till mig. Så nu fixar jag sektion åt dem och sen blir det flytt för dem igen. Hon som har de nu kan inte ha de kvar och då valde jag att ta hem de igen. visar en bild på pysen. Har ingen på Rambo men tar när de kommit hem.

Lill87
0

Vad söt han va lilla Pysen :)

liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com

PimTheGreat
0

någon som vet vad pysen har för färg?

TereseE
0

Vad snällt av dig att du tar hem dem igen. Glad

[BonnieL]
0

Vad kul!

PimTheGreat
0

#3 det är 2 st jag tar tillbaka. hade båda två innan. Jag vill inte de hamnar var som helst utan ska de vidare vill jag själv leta hem…men få se hur det slutar. har ju plats för dem så inget akut eller något jag tänker på just nu

PimTheGreat
0

ska åka o hämta de nu. kommer med bilder sen.

PimTheGreat
0

Ja det gick inte så bra detta. Det var ju två hanar som jag kom hem med och de har gott tillsammans en är kastrerad och en okastrerad. eftersom deras sektion var bredvid en honas så funkade inte de ihop längre utan började slåss så fort de kom lösa i buren.

Fick då testa av sätta över Pysen(den kastrerade) till en annan kastrerad hane  (Buddy)och en hona (Dumlan).  Men Buddy blev direkt arg på Pysen. (Buddy har gått tillsammans med Roger innan så Dumlan och Buddy har inte gått ihop innan). Vi testade en stund under uppsikt men det gick inte. Buddy och Dumlan gick jättebra ihop.

Nu får jag testa att sätta in Pysen inomhus till min löwenhona och se om hon accepterar honom. Än så länge är allt lugnt.

MEN jag har alltid sagt att mina två hanar gått bra ihop. ALLT vände idag. Roger är också okastrerad och det är Buddy och Roger som gått jättebra ihop, tills i em. Så den okastrerade som kom idag, han heter Rambo och Roger är bröder från samma kull och de börjar antagligen bli könsmogna nu för Buddy accepterade inte Roger heller längre idag…. så jag tar tillbaka att hannar funkar ihop…kanske om de växer upp ihop och kastreras båda två innan könsmognad..då tror jag kanske på det.

Nu tror jag ni kommer idiotförklara mig!

Pysen och Aleea få tyvärr trängas i inneburen inatt men jag kommer fixa större till de imorgon om de funkar ihop och nu sover båda två så verkar som det….Aleea i huset och Pysen på taket.

Ursäkta för rörigt inlägg men behövde skriva av mig.

PimTheGreat
0

nu rör de sig igen. de stampar lite o springer runt men inget mer. däremot började aleea slicka på pysen…vad innebär det?