Hane till avel Sökes!
**Zig zag söker kärleken!
**
Nu är det så att jag har en vädurskorsning som är Blå/Vit Japanbroakad som söker kärleken. Hon är en av de mest personliga kaniner jag någonsin träffat och är alltid på glatt humör. Det är en ganska stor dam, nästan 3 kg! Vilket gör att jag gärna vill ha en mindre hane till henne.
Hon har haft en tidigare kull som resulterade i fyra friska och fina kaniner.
Hon är släkt med Tux inom "hoppvärlden".
Jag kan berätta mer om henne via mail.
Om du har någon intressant hane får du maila, jag bor i Stockholm men är villig att resa ganska långt.
Zessan hade tidigare en karriär som hoppkanin och var Lätt i rak och krok med en pinne i rak och två i krok.
Krav/Önskemål på hanen
¤ Gärna en ganska liten hane, max 2,5 kg.
¤ Dvärgvädur/Vädurskorsning
¤ Snäll, ska ej ha visat någon slags aggresion.
¤ Ej Brokad
¤ Ska ej bära på några defekter, vara inavlad av något slag eller liknande.
Du kan även skriva här;
Skriv lite kort om din hane, vikt, färg, temprament samt ev. tidigare avkommor. Skriv även vad du tar i "språngavgift" Lägg även in en bild om du har möjlighet!
Alex!
Jag har min obesläktade Kex. Han väger 2,2kg.
Rak: Msv
Krok: Msv med två pinnar (tänder verkligen till i krok.)
Han är 7 år och tagit pinnar på alla hans starter utom gånger i lättklass där han kom utanför (detta var 06-07) och 1 gång i rak msv.
Har ingen video när han hoppar i msv. Men ska försöka få det den 1:a Augusti. Han springer på i kroken och man verkligen ser hans glädje! Han tycker rak är tråkigt men springer ändå och hoppar för min skull.
Han är hinderklok och mycket säker och stabil. Svänger aldrig ut.
Språngavgift: Vi kan diskutera det. Inte dyrt iaf ;)
Korsning mellan Dvärgvädur och Hermelin :)
#1 Låter väldigt intressant, tack :)
Någon mer som har någon hane där hemma?
Alla färger är välkommna, förutom brokat/manteltecknat då.

Kan väl lika med skriva in antar jag ;P
Pelle
5 1/2 år gammal
Har inte kunnat starta då jag fick ta över honom som äldre herre, men har vissat sig väl inom hoppning här hemma.
Han är antagligen en korsning mellan DVV och belgisk hare eftersom att han ser ganska så nätt ut i kroppen.
Jag fick ta över honom av min kusin som inte hade mera tid för honom.
När jag fick honom var han lite sprallig av sig, men med tiden och kärleken blev det bättre som tur var. Han är ganska så hemma kär av sig, kan vara lös i trädgården, man måste bara hålla ett öga på honom så han inte försvinner helt, väldigt mat glad, knorrar lite när man ska ta matskålen, men inte aggressivt.
Nalle, vit blåögd dvärgvädur hane på 1.7kg - helt underbar kille som kommer från Stigfinnarberget, han är ställd på 93.5p men avdrag p.g.a päls ej klar och smuts under tassarna.
Inte elak på något vis, funderar på att kastrera han när jag har pengar men vill helst ta en kull på honom först.
Se fler bilder här. Tar 350:-
Finns fler bilder på min bdb också (man måste vara inloggad).

Bamse, blå dvv.
Vet ej vikt, men ej över 2:5 kg. Född ca i oktober. Han fösöker spela kaxig, men älskar att man pussar på honom. Han tycker dock om att leka/jaga katter, men annars är han jättego.
Vi försöker träna lite hoppning när jag får tid, men vi tävlar bara i mini klass nu.
"spångavgiften" är att jag i sånt fall skulle vilja ha en unge ifrån kullen
kissmekate.blogg.se
Åh, det finns väldigt många intresserade hanar nu. Men har fortfarande inte bestämt mig, det finns inte några fler hanar där ute kanske? :)
Har en dvv rex brun/gul viltjapan här hemma, är lite för trött för att skriva info om honom just nu :) Men du kan checka in hemsidan www.tussilagonskaniner.tk och är du mer intresserad efter det finns mina kontaktuppgifter där :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Du får gärna låna Troy utav mig, bär blåanlag (pappa isabella). Gratis såklart! =)
Har en siames hane, dvärgvädur.
Rätt liten världens trevligaste kanin super mysig.
Han älskar att hoppa och är bra på de!!
Finns i uppsala
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

jag har en väldigt liten hollis pojk som gärna vill bli pappa. Han har kapaliciteten för hoppningen men han tycker inte det är någon vidare kul.
Sen har jag en blå vädurs kille, vet dock inte så mycket om han ("hittekanin"). Men han hoppar 140cm stillastående rakt upp, upp till baren som är i hans bur då. Men ja. Han har dock visat helt ok resultat påtävlingarna, dock bara tävlad typ 4 ggr eller något sånt :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

#8 brokat/mantlat + brokat/mantlat ger vitscheckar och dom kan få tarmproblem och dör ganska tidigt
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
jag har en hane ;D han är ej könsmogen en så isånnafall får ma ju vänta.
iallafall så heter han Cocos och är en lejonhuvad dvv. Vit blåägd :)
Han är tam och go < 3 man kan göra vad som hälst med honom!
han har H-bevis. Jag vill ha 200kr för en PARNING (givetvis så får du para om gratis om det ej tog sig)
Jag har en gudasnäll ''liten'' hane:)
Han vädger mellan 2-2,5 kg.
Vindens Glader ''Gladis'' är en hane med stort hjärta och vill aldrig något illa. Men säger till när det är nog med keling och vill hoppa ner eller om han helt enkelt inte orkar hoppa mer.
Glader är klassad i Lätt med en pinne i rak och en i krok. Han har endast tävlat 6 ggr och var nära till pinne en gång men kom precis utanför. Han älskar att hoppa och hoppar låånga och luftiga hopp över. Tränat lite höjd och har hoppat 50 cm stillastående så han kan verkligen hoppa men ska bara visa det på tävlingarna.
Hans föräldrar är Happy little Surprice ''Diva'' och Hästängens Great Champion Tirant ''Algot'', Diva är Elit i allt och som du hör på namnet är Algot Great Champion:P.
Hemma hos mig så springer Glader löst när det inte regnar och kommer när man kallar på honom:). På förra tävlingen var Glader mer intresserad utav att göra kaninungar än att fokusera på banan så vi blev oplacerade på Söndagen men på Lördagen så hoppade han på 2+1 fel:)
Vart bor du någonstans? du kan maila mig på hjartelyckanskaniner@hotmail.com om du är intresserad:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#14 Precis, så det är inget personligt mot manteltecknade/brokade kaniner, utan det är bara pga att Zessan själv är brokad! :)
Har nog bestämt mig, men sick gärna in fler förslag om det finns! ;)
Glömde bild till #16. Jga ska försöka få en bild när Glader hoppar men är svårt att både vara förare och fotograf^^
Mvh Emma
OT: Wera, du vet väll att smörblommor är giftiga?
Har ju min Nisse du kan låna, ifall det vore av intresse.
Texten kopierad från tråden "avelshanar erbjudes 2".
Fullständigt namn: Stigfinnarbergets Chris
Smeknamn: Nisse
Födelsedatum: 10 Mars 2007
Ras: Dvärgvädur
Färg & teckning: Vit blåögd
E: Stigfinnarbergets Wiktor, vit blåögd 94p
U: Bråkmakargatans Kajsa Kavat, vit blåögd 94p
Uppfödare: Stigfinnarbergets, numera Mystiquas.
Utställningspoäng: 94,5p
Stamtavla/h-bevis: Stamtavla
Allmänt: Gett avkomma som fått 95p i A-klass.
Finns på ort: Smedjebacken, Dalarna.
Ev pris för parning: Diskuterbart.
Om Nisse;
Jättego herre som älskar uppmärksamhet!
Knorrar till hälsning när man kommer och lägger sig gärna bredvid för att mysa.
Lätthanterlig, dock en liten lortgris.
Glader har tagit pinne i både krok och rak i söndags (20/9).
Glader väger endast 1,5kg så han är en liten pojke. Jag ska försöka komma till en stockholmstävling någon gång detta året.
Du kan ju maila om du är intresserad eftersom du inte lämnat någon mail. Fortfanande samma mail som i #16
Mvh Emma