Katternas Förkärlek Till Geisha
här jag bor finns det många många katter, svårt å hålla reda på vad som e tam och inte tamkatter.
Geischa har, tror jag lärt sig att öppna bur dörren, /det har ja fixat nu) och hon har varit ute och skuttat ett par gånger tills de slog mig att nu måste de vara hon som tar sig ut. Första gången va de en idiot här som hade släppt ut henne.
Men jag märkte de att varje gång hon va ute, (hänt 3 gånger) så gav sig inte katterna på henne alls, dem va framme och luktade på henne osv, men dem gjorde absålit inget. Det dem gjorde va att vakta henne!. de va 2 katter som verkligen vaktade.
Dem katterna som smög på henne jaga dessa 2 bort, fåglarna gav sig inte häller på henne. Och dem andra katterna fick komma nära och det utan problem.
Vists jag e tacksam att dem inte gjorde nåt, de e jag jätte glad över.
Men jag undrar varför dem inte gav sig på henne, hon skulle vara lätt byte och allt. Men dem kanske väntade innan dem skulle göra nåt?, ingen aning.
Men det jag vill säga är att alla katter som ger sig på kaniner. Men visst katter vill ja inte ha i närheten av henne efter som hon inte bryr sig om dem, men dem vill förmodligen åt henne..
Vi har en katt (cornish rex) som är jättebra kompis med våra kaniner. Vi hade två huskatter tidigare (innan jag blev allergisk och blev tvungen att omplacera dem) och de gick också jättebra ihop med kaniner.
Så visst finns det katter som inte ger sig på kaniner. 
#1 jo de e roligt, men dessa katter e ju inte ens vana att vara nära kaniner, å dessa e ju ute katter med… Så jag tycker de känns skönt att dem låter henne vara!
#2 Nej, det är ju en viss skillnad på tama innekatter och lösspringande utekatter… Tur att det gick bra i alla fall.
#3 ja, hon har haft tur min rackare, men hone väldigt cool lung av sig, men sen när man ska ta in henne, så får hon värderns ryck.. då duger de inte att komma, men när katterna kommer, ja då passar de hehe..