Cuni Complete
Jag trodde att jag skrivit det här förut, men jag hittar det inte nu. Därför frågar jag igen.
På djuraffären sa de att Cuni Complete var helt överlägset som torrfoder.
Min uppfödare rekomenderade Stampe, som också är billigare.
Är verkligen Cuni Complete mycket bättre än Stampe?
Hur märker man skillnaden?

Jag har haft Cuni complete som foder blandat med Edel pellets, funkade bra. Om du är osäker kan du ju läsa innehållsförteckningarna och se vilket som verkar bäst.
the vanity, it becomes insanity

Jag vet inte vad Cuni Complete är, men däremot kan jag säga att jag använder Stampe och tycker det funkar bra. Däremot tycker inte alla kaniner att Stampe är gott. 
Jag provade Cuni Complete (små påsar) från husdjursmässan i Kista. Mina älskade det! Men vart finns de att få tag på? (I stockholm)
Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.tk - himmelska hoppare!

#3 Djurmagasinet i farsta!;)
Mvh Maia
Jag köpte min lilla påse på djurmagazinet. Det fanns även större kartongeer.
Djurmagazinet använde det till sina kaniner.
Jag jämförde nu lite med Stampe, de verkar ganska lika Cuno Complete hade väl någon halv procent mer av protein och fett. Stampe hade mer vitaminer.
Cuno Complete är större bitar än Stampe.
Cuno Complete är MYCKET dyrare.
Jag vet inte riktigt vad min kanin föredrar, han verkar tycka om båda!

#3: Finns även på zoo varuhuset i Kungens kurva
#7 Åh vad bra! Där brukar jag köpa spån ;) Vet du hur mycket en säck kostar?
Mvh Linnea

#8: Brukar också handla där :>
Minns inte det just nu, har dock för mig att de inte är allt för dyrt. Vet att de skulle få in 8kg's säckar sist jag var där som skulle vara relativt billiga men vet inte om de fått det ännu. Sen finns de små påsar också men de minns jag inte heller hur mycket de kostade, heh.
#9 Okej ^^ Säg gärna vad de kostade om du åker dit :)
Mvh Linnea

Kanske ska köpa det :)
Jag blandade Cuni med Carrier, och det funkade väldigt bra :)
alla uppfödare har olika åsikter om vilken som är bäst.
Jag använder det, blandat med Djur&Natur marsvin och kanin pellets. Köper från djurmagazinet strängnäs i små plastförpakningar. Charlie älskar det :)
Jag har inte sett innehållsförteckningen men är det så pass mycket dyrare än andra foder så skulle jag rekomendera de andra istället. Men kan inte gå på att en kanin "gillar det mer" för kaniner vet inte vad som är nyttigast och bäst för dem :) Skulle jag fråga min lillasyster skulle hon helst leva på choklad för hon älskar det men det spelar inte så stor roll då det inte är nyttigt :P