Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 464 ggr
Hannsi
0

(K) Viltgul frasse

Jag har nu bestämt mig för att min blivande kanin ska vara en viltul, helst manteltecknad, fransk vädurshona! Skrattande

Har kollat igenom alla uppfödare på länksamlingen men hittade ingen i Skåne (bor i Malmö). Vill gärna ha möjlighet att träffa kaninen före köp då jag är väldigt noga med att den ska vara sällskaplig och trevlig (tänker ha den frigående i mitt rum tillsammans med min rex).

Vet ni någon som föder upp eller har en kull med viltgula frassar i Skåne eller möjligtvis någon seriös uppfödare uppåt landet som man vågar lita på angående temperamentet? Tyst

[BonnieL]
0

Jag har för mig att Salladshataren har en viltgul frasse. Du kan ju PM:a henne om vilken uppfödare hon köpte sin frasse ifrån.

Lionella
0

Nattenz stuteri föder upp viltgula frassar. Tror det är därifrån Salldshatarens frasse är från? osäker, men har för mig det, rätta mig om jag har fel. :P

Dock ligger Nattenz i stockholm… Vet tyvärr inga uppfödare med viltgula nedåt i landet :/

Lägger in Nattenz hemsida i alla fall :P http://www.nattensstuteri.se/index.php

Tazzlandet föder ju också upp viltgula som du kanske vet, men det ligger ju ännu längre bort…

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

[BonnieL]
0

#2 Juste, nattenz är det ju!

Lionella
0

#3 Okej, då kom jag ihåg rätt :P

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu