Pellets mager kanin
Jag har tagit hand om en kanin som behöver gå upp i vikt, vilken pellets rekomenderar du?
Extra vitaminer (vilket märke i så fall)?
Något annat som är bra för sund viktuppgång?
Du kan ju alltid bara lägga dit lite havre :)
Enligt mig blir dem bara dåliga i magen av för mycket pellets. Dem måste ha massa hö istället. Så jag skulle ge normal mängd pellets och sen ge havre. :)
Emma

Självklart får han fri tillgång till hö av bra kvalité och bara lite pellets!Jag har inte tänkt göda honom med en massa extra pellets utan undrar bara om det finns någon sort/något märke som är bra för en Smal kanin. I normal mängd alltså
(Den pelletsen han får nu är pellets jag fick med när jag hämtade honom, jag vet inte vad det är för sort och vet därför inte heller om den är bra).
Tack för tipset om havre.
Hörde att lotti (finns på granngården) var ganska bra isf, men jag är inte helt säker;)
Kraft Groov 125 är jättebra för smala kaniner.
EGENTLIGEN så ska man inte ge mer pellets åt smala kaniner. Man ska ge dom etc. massvis med hö eller havre.. För pellets är bara extra näring och ska inte användas till att dom ska gå upp i vikt. ;D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Säger som #4. Ge Krafft Groov 125. Jag fick hem en himla mager hittekanin för en månad sedan som sedan han kom hit ätit Krafft Groov 125 med havre iblandat. Nu är han i jättefint hull, så det har fungerat bra :)
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

#5 läste du mitt svar #2 
Har nu läst analysgarantier och innehållsförteckningar på Krafft Groov och lite olika sorters kaninpellets.
En sak jag reagreade på när det gäller hästfodret är att det bla innehåller melasserad betpressmassa, fruktos och betmelass dvs "en massa socker".
Det kan väl inte vara nyttigt?
Jag har en hittekanin som var väldigt mager när vi tog hand om henne i våras. Hon har ätit Kraft Groov 90 sedan dess och är nu i fint hull och har jättefin päls.
Jag har krafft groov 90 och tycker det är bra. Så 125 skulle nog vara bra. Stampe är också bra. Bar liiite för mycket kalcium. Det ska vara högst 1% och i stampe är det 1,1% :P Men man har testat några olika vanliga pelletsar och då ska Stampe vara den bästa. Fast här har dem inte testat krafft groov då ;)
Emma