Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1934 ggr
thexclub
0

Utekaniner, mat

Tänkte höra hur ni som har kaninerna utomhus (inte i en bod eller så) förvarar foder? Har ni det inomhus, i ett skåp vid burarna, bara i en burk eller på något annat sätt?

the vanity, it becomes insanity

thexclub
0

Själv så har jag maten inomhus, burarna står precis utanför källardörren och där inne har jag alla mina kaninsaker.

the vanity, it becomes insanity

Zvintos
0

Förvarar pelletsen i två olika hinkar med lock på.
Höet kommer förvaras på två lastpallar med presenning över.

Emelie-E
0

Jag hade en stor plasttunna med lock på som jag hade alla grejer i. Även hö som jag la i mindre påsar så man slapp gå till förrådet varje gång =)

Husberg
0

Jag förvarar foder och hö i olika stora hinkar precis bredvid buren=)

damparu
0

jag gör precis som #4 =)

// Ludde

Parla
0

Jag har mitt foder, dock ej höt, i ena garaget. Höt har jag uppe hos hästarna och hämtar ner till kaninerna så mycket som behövs. Behöver dom mer någon dag hämtar jag mer. Har även halmen och spånet uppe i stallet.

flikkan77
0

Förvarar hö, spån och pellets i ett av våra uthus. En gammal ladugård som bara används som förvaringsutrymme just nu.

"You just have to belive…"

[BonnieL]
0

Jag förvarar pelletsen i en tunna med lock som står inne i mitt "kaninskåp" där jag även har hö, spån, borstar, kammar, selar och allt sånt. Kan fixa bild någon gång.

Nickel
0

Jag har en stor låda som vi hade våra badsaker i när vi hade pool, så den är vattentät och står bredvid burarna, har en höbal, en 25kg säck med pellets och en korg med spån i. Dom andra höbalarna står i garaget och spånbalen står också i garaget.

Baralisah
0

Jag har mitt hö i förrådet, samma sak med fodret.Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Elina.
0

Höet förvaras i höladan och pelletsen förvarar jag inomhus.

Sashhi
0

Fyller på en stor tunna jag har med pelletsen, sedan sjävla pelletspåsarna är i förrådet, likaså hö, halm, torv etc.

Not your mom, not your milk.

Kristall
0

Har en höbal i ett tomt fack i fyrafackaren, pelletsen förvarar jag i en stor låda från IKEA i farstun.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sweetienin
0

Jag har hö och sånt i plasttunnor vid kaninburen, maten har jag inne på stället där jag har alla mina kaninsaker. :)

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

MajaL
0

I ett stall helt enkelt.  Hihi. :) Både hö, halm, torv, spån och pellets har jag i stallet. Sedan har jag hinkar som jag fyller på med pellets efterhad, och bär ut till burarna.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Salladshataren
0

Har höet i sopsäckar som står inne i garaget. Och pelletsen i tvättmedelstunnor med lock som står i mjölkrummet :P Tar in pellets i en tillbringare, för det är närmre till Kaspers bur ifrån huset än mjölkrummet. Hans bur står precis utanför huset typ ;)

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jetaime
0

Förpackningarna när vci köpt nytt sätter jag inne i nått litet rum med en massa olika grajor.. vet inte vad man ska kalla det, men där vi har hundmat och sånt iaf. Och sen har jag det upphällt i hinkar ute i friggeboden. Innan hade jag säckarna där med men då kom det möss och åt upp den..

Tisdus
0

Har min kanin ute men förvarar maten i plåtburkar uppe i köket (inne i huset alltså ;)

[Alexandrae]
0

Mina kaniner är ute under sommaren. Då har jag alla grejjer i en lekstuga ^^

Fanny98
0

Jag har höet och pellets i en stor tunna brevid buren. Där har jag också andra grejor som sele och leksaker.Flört

[Bolten]
0

Jag har mitt foder i "foder tunnor" samma som man använder till hästar:D

imsuchadiva
0

Hö har vi i en tunna, o så en del hö & halm i hästtransporten. Resten i stallet oss hästarna ;D
Pelletsen i en bur som brukar stå inne på vintern o ute på sommarn :)

Siggen
0

Pelletsen står under en av burarna i en bra sluten burk/låda, tror den rymmer 25l. Just nu använder jag inte hö men sen i vinter kommer det nog att vara i garaget där vi även har haft kaninerna i vinter, det blir lite lättare för där är det inte dragigt och då fryser inte vattnet eller så. :)

Mvh Sigrid

EricaN
0

#23, vad har du istället =)

Zessan
0

dom stora påsarna med foder är i vårt förråd, och sen har vi hinkar (täta) vd buren:)