Vanvårdad kanin?
Hej!
På stallet jag rider finns där två kaniner, den ena är en dvärgvädur och den andra är en dvärgvädur med flaxöron.
Den med flaxöron undrar jag om den är vanvårdad… Dens vatten flaska är brun, ska vara genomskinlig!
Buren är full med bajs och kiss, har berättat för mamma och pappa.
Jag vet att det är en 8 åring som sköter om den, och ingen vuxen hjälper till..
Kaninen är väldigt högrest och hade varit underbar till hoppning, ganska mycket fart och därför något för mig!
Så jag funderar på att fråga mamma och pappa ifall jag kan fråga de som äger kaninen ifall jag kan köpa den, svaret är antaglige nej från både mamma och pappa och kanske även de som äger kaninen, men jag tycker så synd om honom….
Så min slutgiltiga fråga är;
Vad ska jag göra?
Kram.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Det är bra att du pratat med dina föräldrar. Kan du inte kolla om kaninen är smal eller något? Låter inte så roligt för en kanin! "/
Prata med ägaren också! Alltså mamman eller pappan till barnet.

#1 Jag kan göra det när jag är i stallet nästa gång och se om han är smal och känns lätt, har aldrig burit honom men jag känner mig så maktlös, jag vet att han kan bli en sån fin kanin..
MVH.
Louise T
#2 Känner igen den känslan … "/

#3 Eller hur är den hemsk? :( Vet du något ställe man kanske kan ringa till? Så de kanske kan titta till kaninen eller något?
MVH.
Louise T
Är det… hmm va heter dem… Kalle och torkel?

#5 Tror att de heter de ja :P Vet du vem de är?
MVH.
Louise T
Kan tillägga att jag köpte en av mina kaniner därifrån eftersom det var så synd om henne.
Och kaninen du skriver om passar till hopping är avlad till en hoppkanin. Han kan hoppa och jag har tränat honom, hans uppförade är en i Lunds kaninhoppare.
Det är medningen att ägaren (vill inte nämna namn) ska börja tävla med honom snart.
den andra kaninen (torkel) är inte deras kanin utan en kompis till hon som äger den andra kaninen, hon är inte 8 år utan 14.
;)
#6 Jupp min kanin fina är köpte jag av henne för att jah tyckte så synd om henne och hon var helt galen och agressiv.
Nu är hon en liten ängel och tävlar i hoppning:P

#7 Då är det rätt ;) Men hennes lillasyster sköter om den mest tror jag, hans bur är iaf inget rent ställe! :/
MVH.
Louise T
#9 nej verkligen inte!
Du vet väl vilken av mina kaniner som är fina? Jag fick ju hit henne på foder men köpte henne eftesom jag inte ville lämna tillbaka henne till förra ägare.
Men ägaren säljer inte Kalle, och torkel ägs av en tjej i malmö som bor varannan vecka i höllviken

#10 Så fina kommer därifrån? :O Tyckte väl jag kände igen henne… Tror du att de lämnar ut honom på foder?
Tycker så synd om honom :/ Han kommer väl aldrig ut i sele och koppel? Ska verkligen ta och prata med mamma och pappa, hur gjorde du när du fick fina på foder, frågade du bara dem eller sa du att du kunde få henne att hoppa?
MVH.
Louise T
#11 hon fråga mig om ja kunde ta henne.
Hon lämnar inte ut honom, hon har stått i kö och så för att få honom och ska börja tävla med honom.
Dessutom tycker inte ja att du ska köpa honom, han är jätte agressiv.

#12 Okej! :/
Hoppas verkligen att han blir bättre omskött i framtiden..
MVH.
Louise T
#13 jupp
Tänkte snacka med ägaren snart och fråga om ja kan ta med och tävla honm i lund den 18/10:)

#14 Vad roligt! :D
Åh förresten har bossa gått tom eller hon har fått ungar nu? :)
MVH.
Louise T
#15 tyvärr tom… :(
Men ska antagligen ta kull på bettan bus ivår:P

#16 Vad tråkigt! :( Ska du göra en "omparning" eller det är försent för henne nu? :/
Åh vad roligt! :D
MVH.
Louise T
#17 tror inte det eftesom att hon gått tom 2 gånger redan så tror inte hon kan få ungar tyvärr:(