Kraft Groov 90
Ja, köpte en Kraft Groov 90 för ca 2 månader sedan, min kanin får ca 1-2dl om dagen och han älskar det.
Nu är det så att den går ut i december och påsen ser knappt rörd ut. Jag har ingen att dela den med då jag inte känner någon i närheten som har kaniner. Nu undrar jag om ni tror den håller längre än datumet på påsen, pellets borde väl hålla längre? eller om det är bäst att kanske sälja delar av den?
Tänkte att jag kanske kunde ta en liten slant + kostnad för ev. leverans för dom som inte vet om sin kanin/sina kaniner gillar det eller inte och vill prova på utan att behöva köpa en hel påse.
Vad tror ni?
Om det finns intresse så skicka ett pm :)
Mvh/Sisss

Var bor du?
Bor i Borås, glömde skriva det :)

Det är ju knappast så att fodret blir dåligt bara för att datumet gått ut, det är väl bara så att alla vitaminer och sånt garanteras till det datumet och att det måste finnas ett bäst före datum på förpackningen, men det betyder ju inte att man inte kan ge det efteråt också.
2 dl om dagen lät väldigt mycket har du en stor kanin, för ex. en dvärgvädur ska inte ha mer än ca ½ dl per dag.
Vilket år går fodret ut? står det 2009 datum/12?
#3: Ojdå, vsste inte att man bara ska ge så lite av det. Får väl dra ner på det då, ioförsig har han inte gått upp något men det kan bero på att han "sölar"så mycket, dvs att han krafsar ut en del som jag får slänga :P Men tack för att du sa det! :)
#4: Det står 091215 :S
Det beror på hur man förvarar pelletsen också, om det kommer in mycket syre så förstörs näringsämnena snabbare än om man förvarar det i en fodertunna tex.
Tycker också 1-2dl låter mycket.
Ger mina visserligen krafft 125 blandat med rabbit royal och ger ½dl (1/3 krafft, 2/3 rabbit) till mina dvärgvädurar.
Jag skulle tro att det håller längre än datumet, eftersom man måste sätta ett bäst före datum.