Kastreras
Min ena kanin, Lille Skutt, ska kastreras idag… Borde jag vara orolig? Vi ska åka med en buss som går kvart över sju (Vi har inte tillgång till bil), så jag hinner inte skriva mer. Men slänger in en liten bild iallafall.

Var själv i samma situassion för ett par veckor sedan, man var orolig men måste säga att kastrering av kanin verkar gå mycket smidigt.
Min lille Blåeld blev både kastrerad samt vaccinerad på samma gång men återhämtade sig förvånansvärt snabbt.
Viktigt är att se till att dom så snart som möjligt äter. Jag plockade in gräs och lite maskrosblad för att fresta honom till att börja äta.
Lycka till med din lille.
Marsvin 4-ever
.
Hoppas allt går bra med lillen hos veterinären idag!
Lycka till! Sålänge det är en bra och kunnig veterinär behöver du inte vara orolig 
Är övertygad om att det kommer gå bra. =)
Har själv kastrerat kaniner utan några problem.

Det kommer säkert gå bra 
Mvh Hanna
Hoppas att allt gick bra!
Kastanjegårdens Kaniner
Lycka till!
Hur gammal är han och ni andras hanar när ni kastrerade?

#7 Min lille Blåeld var 10 månader.
Men man kan kastrera kaniner tidigare. Jag tog ju hand om Blåeld veckan innan kastreringen.
Marsvin 4-ever
.
Min är snart 5 månader och bor ute. Skall jag vänta till våren?
Min hane var ca 2 år när han kastrerades.
Syrrans kanin var i ungefär samma ålder.

Ska snart få Indie kastrerad, då vi tänkte skaffa en liten flicka också. Men tänkte vänta några månader till.
Ungefär hur mycket kostar det? Inte för att det är viktigt, dock jävligt bra att veta.
Jag har beställt tid till att få min Jeppe kastrerad i november. Kostnaden hos min veterinär var ca 500-lappen, inte allt för farligt dyrt :)
Visst är man orolig, men jag litar på min veterinär till 100% :)
#1 - Jo, vi tänkte vaccinera honom samtidigt också. Men vi tyckte att det kanske blev lite mycket, han är ju bara 4 månader.
#7 - Han är 4 månader.
#11 - Vi fick veta hos veterinären att det kostade 615 kr för hanar och 1125 kr för honor.
Allting gick iallafall jättebra och han mår fin fint idag, han är bara lite slö… Annars äter han som vanligt. Men han har inte ens brytt sig om moroten jag gav honom igår kväll, han brukar älska morot.

Kostnaderna för Blåelds kastrering gick på 955:- Men det inkluderar även vaccinering också.
Marsvin 4-ever
.
314 Vi ska åka till djursjukhuset snart igen, men ta med båda mina kaniner och vaccinera dem.