Vilken ras?
Kommer eventuellt att köpa en kaninhona till våren, jag har bara haft dvärgvädurar (3 st) och jag vill isåfall testa en ny ras. Inte för stor. Och eftersom jag tycker Kaninhoppning är väldigt roligt så vill jag ju såklart att den ska va bra på att hoppa :) men ändå liksom att man kan mysa med den utan att den blir helsprattlig och skuttar iväg.
Men då behöver jag hjälp med Vilken ras? jag ska välja, har ju bara haft dvärgvädurar så vet inte jättemycke om hur andra raser är :p
Så skriv Vilken ras? du skulle valt ifall du va jag ;)
♥
Lejonhuvad kanske? Vet dock inte hur bra dom är på att hoppa.

Till hoppning…. Kanske en holländare? Den är inte så jätte stor.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Säger som #2
Kanske en holländare skulle passa?
Dom flessta hoppkaniner har ju Holländare och Dvärgvädur i sig så en mindre hoppkorsning skulle säkert också funka.
Jag tycker dvärgvädurar är helmysiga :) absolut min favvoras(A)
men jag har ju lust att pröva något nytt nu, tror inte jag vill ha en lejonhuvad. Jag vet inte riktigt varför, men har aldrig riktigt fastnat för dom. Holländare har jag oxå tänkt på… Hur är dom till sättet? Bra på hoppning? Lugna? Alla kaniner är ju olika men hur är dom flesta? ;)
Fortsätt gärna tipsa med raser! :D
♥
#4 De är mycket lugna, snälla, sociala, nyfikna…och ja, underbara!
Kastanjegårdens Kaniner
#5 Blir dom mkt större än dvärgvädurar?
♥
#5 De skall som vuxna väga mellan 2,5-3,2 kg så det blir lite större än dvärvädurar som väger mellan 1,4-1,9 kg.
Kastanjegårdens Kaniner
#6 Dom är ungefär lika stora som dvärgvädurar.
#7 okej tack :) och dom är duktiga på hoppning?
♥
#8 okej, så de är typ bara vikten som är annorlunda? :p
♥
#9 Tror det finns många duktiga holländare dock så har jag ingen större koll på hoppning. Tränar man med dem så kan de nog hoppa rättså bra.
Kastanjegårdens Kaniner
#11 okej :) har kollat lite extra på holländare ett tag och har oxå kommit fram till att dom är riktigt söta(A)
något mer förslag? :)
♥
Jag tycker absolut att du ska skaffa en harkorsning! Riktigt underbara :D
Jag tycker att holländare vore bra! Det finns jääte många holländare som är duktiga på hoppning!
Jag kan inte komma på nån annan ras, kanske nån harkorsning?
Lycka Till! :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

En korsning kanske? Oftast är vädurskorsningar lugnare än harkorsningar men beror givetvis mycket på individen också, viktigast är det väl att du ser till så att du köper ifrån en duktig uppfödare och att ungen har bra föräldrar :)
Annars tycker jag också att holländare, belgiska harar, dvärgharar och hermeliner kan bli fina hoppkaniner.
the vanity, it becomes insanity
tack för tipsen! :) ska leta efter lite uppfödare ;p
♥
ifall ni vet någon uppfödare utav holländare eller har/vädurskorsningar får ni gärna tipsa mej (A)
♥

#17: Jag har en holländare ifrån Solbackens, gården ägs av Marhai här på iFokus :) Är som köpare jättenöjd, min Amilo är verkligen världens snällaste kanin.
Annars finns det många hoppare som föder upp vädurskorsningar, du kan säkert hitta någon här
the vanity, it becomes insanity
#17 som #18 sa så är solbackens kaniner väldigt fina! har tingat en hane därifrån…. Min syster ska annars få holländarungar framåt våren. :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
En Hermelin, min hermelin hona har massor med spring i benen. och älskar att hoppa :D
#18 & #19 ska kolla där :)
♥
Jag har också holländare! www.tallmonskaniner.webs.com
japantecknade och svarta…
det är väll så att det är/var en holländare som har världsrekordet i höjd hopp - 99,5 cm
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
#22 har tittat massa på din sida (A) jätte söta kaniner :)
♥
Lejonhuvad kanin! :D