Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 742 ggr
Apelzin
0

vad ska jag göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej! Vad ska jag göra? Min kanin ture han är en blandras med härmelin och lejon. Ibland när jag ska hoppa han vill han gå igenom bomen och därför river hindret.. Vad ska jag göra så att han inte gör så?

[BonnieL]
0

Testa fråga på Kaninhoppning.ifokus också.

[Bolten]
0

Hur högt är hindret?

Hur stort mellanrum är det mellan bommarna?

imsuchadiva
0

prova med att bara hoppa små låga lätta hinder med honom.
Han kanske inte tycker det är så rolig eller så tycker han kanske att det är för svårt med "höga" hinder..

Apelzin
0

Hur högt är hindret - Jag har hoppat högre med han fast det hindret han brukar göra så med är 30 cm.

Hur stort mallanrum är det mellan bommarna - 10 cm

[Bolten]
0

#4 sänk hindret till 15-20 cm då

och sätt bommarna lite närmare varandra :)

Apelzin
0

Men bara det.. det går inte att sätta bommarna närmare. Kan man sätta böker på bommarna?

[Bolten]
0

#6 hoppar du inomhus elr utomhus?

Du kan ju alltid gå in på www.kaninhoppning.ifokus.se     där det finns en massa bra ritningar på hinder :)

Apelzin
0

Jag hoppar utomhus :)

EmmaRJV
0

min kanin gör så ibland och då brukar hon oftast göra så för att reta upp mig eller renutsakt testa mig .När jagser att hon tänker gå imellan bommarna så drar jag upphenne lite så hon tittar över bommarna och om hon springer  i mellan sänker jag och hoppar över ettt lägre hinder så springer hon inte in i det utan hoppar sen höjer jag igen! ;)

Apelzin
0

Okej rätt smart.. bara det det går så snabbt när han hoppar så att han bara springer in i hindret typ xD

EmmaRJV
0

#10 haha okej (: men då kan du testa att ta mer fart och om han går för nära backa honom igen så drar du upp honom försiktigt så han tittar över bommarna :)

Apelzin
0

Okej.. men kan man typ inte sätta böker på bommarna så tt han inte ser jacken mellan bommarna ?? eller nått?

EmmaRJV
0

#12 det är bättre att försöka hela tiden tills han hoppar så han inte lär sig att åh när det inte finns böker då kan jag springa igenom! ,så df är det bäst att du vinner över kaninen,så inte kaninen vinner över dig ,det går bara du försöker,ha på det lägsta så blir han trött på att hoppa så lågt då höjer då sringer han nog inte igenom (:

Apelzin
0

tack så jätte mycket för all hjäp! Får se i morgon hur det blir med hoppningen xD

EmmaRJV
0

#14 vsg hoppas det blir bra ;) du ska se att det bara är ett sätt att irritera dig och för att testa vad du går för (:

Apelzin
0

Hehe isåfall har han tränat LÄNGE på att hoppa igenom bummarnna jag har hoppat med han i typ två år och varje gång säkert på en '' lektion '' :S Men nu ska det för bättras för nu et jag vad man ska göra :)

EmmaRJV
0

#16 haha okej (: aja lycka till iaf! :)