Innebur sökes!
Hejsan!
Min kompis behöver köpa en stor innebur som har godkända mått för att ha två mellanstora kaniner i!
Det är ganska bråttom….
Om du säljer en bra och stor bur eller vet nån affär som säljer stora burar så skriv här eller pm:a mig!
MVH
Johanna
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Jag har en oanvänd trevåningsbur. 100cm x 56 cm och 138 cm hög.
Tanken var att jag skulle ha den i beredskap om någon ville köpa mina två söta kaninsystrar, men jag har varit för lat mad marknadsföringen. (Vita med blå ögon)
# skulle du kunna skicka bild på den till min mejl? joppe__177@hotmail.com :)
Kram Johanna

Hej! En bild är på väg. Jag har en på ett USB-minne på jobbet. Jag har inte själv tagit någon bild på buren, eftersom den är nedpackad.

var bor du? jag har burar till salu men jag skickar inte dem, säljes endast mot avhämtning.
#4 Jag bor i Eskilstuna, kan jag få se bilder på burarna? Hur stora är dem?
Kram Johanna
#3 tack så mycket
Kram Johanna

#5 jag bor utanför hässleholm så det är nog lite långt då.
har både 100*50 och 120*60

#8 fast om buren är totalt 138 cm och det är tre våningar är den ju inte godkänd för att hålla kaniner i den.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

#9 Tack! Jag köpte iofs också en enkelbur på 100 x 56 x 50 av samma märke. Den är också oanvänd och ska kunna ersätta översta våningsplanet. Jag pratade med Jordbruksverket nu, och de sa att det skulle kunna vara en lösning om kaninen får det utrymme den har rätt till. De andra våningarna kan man se som bonus.
Fast medelstora kaniner (3-5kg) är lite större än vad jag är van vid. De ska väl ha 60cm höjd och bredd.
Men jag tror faktiskt att jag försöker lämna tillbaka burarna till Djurmagazinet istället. Själv har jag 150cm långa burar till kaninerna som bor hos mig. Minimikrav är inget att sträva efter.
Jag är JÄTTEINTRESSERAD av din bur mckrill!! Kontakta gärna mig. Mail. totesos (snabela) hotmail.com
Får hem en dvärgvädursunge på lördag, och tycker att den buren jag har är så liten. Är 100x56x50, så den är ju godkänd.
Men hur kan din inte vara godkänd? Varje våning är ju som min bur, och då är det tre gånger så mkt som det jag har. Vilket borde bli mer yta än i en 140 cm bur…
Ah, ni kanske menar att höjden i varje bur blir för lite? ( 138/3 är ju bara 46 cm).
Men o andra sidan är det tre gånger så mkt ytaa, min kanin ska få gå lös när vi är hemma.