Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 596 ggr
Togla
0

För sjutton gubbar?!!

Jag är helt uppriven just nu .. mår inte alls bra.. Isa ska få ungar! Jagvet att jag trott sådant här tidigare men nu är jag helt säker! Hennes mage är stenhård ( jämförde henne med gosans mage ) , Hon har boat och är fet o hennes spenar är så svullna så jag vet inte vad! , Jag är jätterädd Gråter Tänk om nåt händer henne ?…

Jag har nog en ide över hur detta kunde gått  till .. innan jag fixade mina hagar för nåra veckor sen så satt hon o blaze i separata hagar men mittemot henne .. o jag hittade han i hennes bur .

Jag har ejj vågat berätta det då jag var rädd för era åsikter o såå .. jag knner mig som världens sämsta ägare Gråter vad ska jag göra ? ? Kan nellie sitta i samma bur ?

MVH Elin

Sisss
0

Kanske kan vara skendräktighet?

Tycker iallafall inte att du ska må dåligt för det. Olyckor och misstag händer ju så lätt :) Gjort är gjort och du kan inte göra något åt det. Försök istället ta vara på stunden och ta hand om mammakanin så att hon mår bra och är bekväm. Se bara till att de små får bra hem när de är leveransklara :)

Togla
0

okejj! alltså .. jag är orolig för nellie oxå .. hon är pinnsmal .. man känner vartenda ben :(

MVH Elin

Sisss
0

Är ingen expert inom detta ämnet, men gissar på att antagligen äter väl Isa ganska mycket nu och äter säkert upp nellies mat. Kanske bäst att sätta dom i separata burar, även mammakanin behöver lite lugn och ro nu. Och då du kan ju även se hur mycket nellie äter och om hon lägger på sig lite :)

Men ring och rådfråga en veterinär annars om du är osäker

Togla
0

#3 Okejj! då sätter jag henne i en annan bur!

MVH Elin

Morotter
0

Hoppas jag inte gör fel nu när jag undrar varför det är fel att Isa är dräktig? (Är ny här)

Togla
0

#5 Det var så att isa fick en kull för inte så länge sedan . o hon avmagrade myycket kraftigt så min plan var Att ta en kull till sommarn för då hade hon nog gåttupp ordentligt , men så blev det såhär..

MVH Elin

Rafflan
0

Inte ditt fel, men flytta ut Nellie (om du inte redan gjort det) och sen förberedd dig på kullen och ge henne halm eller nåt mysigt att boa med så ska du nog se att allt går bra, blir Isa oroande mager kontacjkta veterinären, finns oftsa saker som CC man kan ge för att iaf se till att dom får all näring och viktiga ämnene dom behöver :)

Lite annat; har jag blandat ihop dig med någon annan eller börjar det inte bli lite många tjuvparningarna nu? Kanske dags att säkra burarna ;)

[vretenskaniner]
0

Ja håller med de andra:
flytta ut Nellie, och ge Isa mycket bomaterial.

Hänger buken på Nellie? Det skulle nämligen kunna vara mask.
Ring en veterinär för säkerhetsskull. :) Lycka till!

Togla
0

#7 jag vet inte om du blandat ihop mig x men jag är föredetta Kexchoklad ;)

Nu har jag flyttat nllie

MVH Elin

emms
0

Olyckor händer väl alla? :) Men ta ut den andra kaninen och fixa så att hon har hus och halm och så :)

Emma

Rafflan
0

#9 jo vet, men först elektras kull, sen 2 hamster kullar pch nu 1 till kanin kull. Alla tjuvparningar.

Ja olyckor händer oss alla, men se nu till att fixa rejäla burar så sånt här inte kan hände. Risken är ju stor att nåt går fel om fel kaniner kommer ihop :/

Morotter
0

#6 Ok då förstår jag. Hoppas det går bra.

Togla
0

#11 joo precis, men nu har jag ju liksom fixat allt så

MVH Elin

Rafflan
0

#13 okey, ja var bra, hoppas allt går bra nu med Isa och Electras kullar, och hamster ungarna ;)

Då måste lägga upp bilder på alla ungarna ju :D

Togla
0

#14 håller på med en tråd nu :D

MVH Elin