Dvärgväduren Bosse
I lördags fick jag hem en vitblåögd dvärgvädur vid namn Bosse.
Jag är hans fjärde hem på väldigt kort tid, så han visar lite skygghet än. Förstår att han är rädd och osäker.
Men han är jättefin och oerhört lugn.
Ville bara skriva av mig.
Hälsningar Lisa
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Nej vad söt! Jag som ev. ska skaffa jusst en vit b.ö till våren/sommaren :D
Vilken sötnos! 
Grattis till lillpojken Lisa!
Vilken sötnos. ^^
Här hemma har vi också en dvärgvädur vid namn Bosse.
Dock inte vit blåögd. 
Så söt ^^ Tur att han kan bo hos dig nu Lisa!
så söt:D

Jättesöt! 
Mvh Hanna

gud vad söt, villo xå ha en vit blåögd <3

Vilken söt dvv =)
Får han stanna hos dig nu? Synd att han har fått flytta runt så mycket.
Kastanjegårdens Kaniner
Åh vad söt! :)
// Emma :D
Oj, en ny kanin hos dig -grattis! 

Hej, Jag älskar vita kaniner med blåa ögon !!
Måste bara fråga… vet någon om det är någon skillnad i tempramentet med vita kaniner ? eller sjukdommsmässigt ?( det sägs t.e.x att vita katter oftare hamnar i slagsmål, cancer risken är större, vanligare med allergier på vita hundar och dövhet )
Någon som vet något om just vita kaniner ??

#10 - Tack, ja han stannar.
#12 - Det var meningen att jag skulle få ta över en kanin åt martina, men hon fick lov att avliva den. Så det blev lilla Bosse istället! =)

Glömde att skriva att Bosse var otroligt söt. Har alltid velat ha en vit dvärg vädur med blåa ögon, Kanske blir någon i framtiden.. men då ganska långt fram i tiden, eftersom vi har en frasse.

Galet fin!
the vanity, it becomes insanity
#14 Så tråkigt att hon blev tvungen att avliva Adrian. Men stort grattis till Bosse!

#13 - Tempramentet är nog lika, men det är ju såklart från individ till individ.
Men sjukdomar som förekommer främst hos vita kaniner tror jag nog inte på att det finns.. Tack, du borde också skaffa en! =)
#17 - Ja,tyvärr jätte tråkigt!
Enda jag vet är mer förekommande hos vit blåögda (även om de är mycket sällan) är epilepsi.
Not your mom, not your milk.

Jaha okey där ser man…
som jag skrev med katter..så är vita katter (sägs det iallafall) mer benägna att hamna i bråk med andra katter… kan det stämma bland vita kaniner också? har för mig de var för att andra katter har svårt att acceptera den vita för att dom har svårt att läsa av deras språk..?

#20 - Det har jag verkligen ingen aning om, kanske bara gäller katter? hm, svår fråga det där.

å så fin han är !!! avundsjuk !
#20: Det har jag personligen aldrig hört.
Men jag har märkt att mina vit blåögda är mer lugna och sällskapliga än resterande.
Det är även det jag hört från andra som haft/har vit blåögd dvärgvädur.
Vet ej hur det är med vit blåögt på andra raser.
Baralisah: Vilken goding!
Det är möjligen inte han som Bella hade förut?
Som kom ifrån Stigfinnarbergets, men som räddades från en som inte skötte honom bra?
Tycker jag känner igen utseendet, för han är väldigt lik min Nisse som är just från Stigfinnarbergets. =)
Om att vita kaniner hamnar i mer bråk är väl ungefär samma tänke sätt som hos häst att vita/ljusa individer syns mer och sticker ut mer så att rovdjuren ser dem lättare och att flocken då stöter bort den för att den avslöjar flocken för lätt…har hört något sånt iaf.
Fast jag håller nog än sålänge om att vita blåögda är väldigt lugna av sig, men ska inte säga något;)
Synd att hon var tvungen att avliva den andra kaninen:/

Jättesöt :)
#13 Jag har hört att epilepsi är vanligare hos vita blåögda kaniner.

Tack så snälla ni är! 
NinniH : Jo, han kommer ifrån Ewa-Lena Bäcker. Den information jag har fått är att hon fött upp honom (tror jag) sen flyttat till en tjej i stockholm sen för någon dag sen en tjej som bor i knivsta som heter Marija, och i lördags fick jag hem honom ifrån henne… Jag ska få stamtavlan hem snart, då vet jag mer..
Då kanske dem är släkt med varandra, din nisse och min Bosse =)
#30: Då var det som jag kom ihåg då. =)
Ja, det är mycket möjligt att de är.
Gud så söt! Jag var och hämtade en vit b.ö. hane på 7 veckor i söndags. Dom är så himla fina :)
Grattis till dig!
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com

#32 - Tack så mycket, Och grattis till dig med! 
oj oj så söt :)