Snorig kanin!!
Våran kanin har hållt på och nysa från och till ett tag. Han har varit torr om nosen, men nu dom senaste dagarna har han fått lite vitt snor,,,,och det bubblar lite i nosen. För övrigt e han pigg och äter som han ska.
Några tips??
MVH Solsten
Ring veterinär!
Jag vet inte riktigt vad du kan göra, när min kanin var snorig och nös åkte jag till en vetrinär, men dom sa bara att vi kunde ge nån medicien men det var mest onödigt för kaninen kunde bli lös i magen av det. Men du bör nog i alla fall ringa och ådfråga en vetrinär? Lycka till! :D
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Veterinär!

Bonnie jag förstod att hon menade veterinär
Tack #2
==========

förkyldning kan leda till död för en kanin,för att kaniner bara kan andas genom näsan och kan då kvävas . veterinär!

Jag ringer i morgon!
Lite nyfiken bara om det e nån som har haft samma problem?
#6 min ena kanin är lite snorig och nyser då och då :/ Men det bubblar liksom inte i nosen på honom, ibland är han lite snorig, ibland inte alls.. Ett tips? som en kompis fick av en veterinär när hennes kanin var såhär var att badda och göra rent med fuktiga tops.

#4 Hon försökte nog bara hjälpa till :)
Mvh Hanna
#4 Vad menar du med det?

#9…menar att man inte behöver märka ord. Att stava fel på veterinär e nog ganska så lätt…och det var ju inte så att man inte förstod precis.
Ha de!!
Det är väl inte förkylningen i sig som är farlig. Det som dock ofta händer är att snuvan övergår i lunginflammation, och det är livsfarligt. Det är inte lätt att få en kanin med lunginflammation att överleva. Penicillin, värme, och totalt dragfritt är A och O. Sen måste man se till att ninusen äter och dricker som vanligt. Det här kan gå väldigt fort, så skynda dig att få hjälp. Håller tummarna!
#10 Jag tror inte att Bonnie skrev "Veterinär!" för att rätta #2 utan om du tittar på tiderna så skiljer det en minut och ibland postar man inläggen samtidigt men inläggen visas inte direkt, så jag tror att hon skrev det för att du skulle uppsöka veterinär 
Hoppas allt går bra med din kanin!

Om det e så som #12 skriver så ber jag så hemskt mycket om ursäkt till Bonnie. Det var inte min mening om så e fallet.
Tack snälla för era svar! Ringer och kollar läget imorgon.
MVH Solsten
#13 Det var precis som #12 säger, men det är lungt! 

#6 Har själv en kanin som fick samma problem, men som tur var blivit bättre. Som alla säger ska du uppsöka veterinär, när jag gjorde det fick jag medecin som hon skulle ha tre dagar. I övrigt ska du se till så att hon äter och dricker som vanligt, men det vet du väl redan. Och som någon annan sa så kan du behöva torka bort det vita med t.ex. tops.