Avmaskning
Har märkt att våra kaniner har fått mask! Vad ska man använda för avasknings-medel?
I den här tråden Avmaskningsmedel var det tydligen någon som avmaskat sin kanin, men den har inte skrivit i tråden tror jag? Inte läst så noga, det kanske står något bra där.
Annars vet jag inte riktigt, men någon annan vet säkert
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Kolla på apotekets hemsida. Där kan du kolla under "djur -> hund/katt -> avmaskning". Man brukar använda avmaskningsmedel för katt/hund. Är axilur man använder. Vet ej om det är bra att ge banminth. Du kan ju ringa en veterinär och fråga, så kan de svara på vilket medel du kan ge och hur mycket. 
va? mask? kaniner ska inte avmaskas, jag har rådfrågat våran vetrinär, dom ska heller inte vaccineras eller snarare-det finns ingen vaccin åt dom och inte heller avmaskningsmedel.
Kaniner brukar inte få mask!(vad jag vet)
Ring genast till vetrinären på dreras telefontid och om dom tycker att det är nödvändligt att åka in så:Åk genast till vetrinären, eftersom att det ev. smittar till mäniska(som nästan all mask kan göra!) Vad är det för mask?var har du sett den ?Inelvsparasiter kan va mkt farliga för båder djur och människor, o djur. Om någon eller alla har fått mask ska du verkligen ta kontackt med vet.
AVAKTA INTE!
Jag vet att det finns "parasiter " som kaniner kan få, det är som små äkliga saker som äter upp kaninen innifrån..URS nu kanske jag skrämde dig med det är SANT så var på eran vakt och ta genast kontackt m vet, sitter du fortfarande kvar vid datorn ? skynda!
hoppas att kaninerna får en diagnos snart!
Viran90: Det finns vaccin för kaniner. Många vaccinerar sina kaniner mot RVHD & myxomatos.
kontakta veterinären tycker jag. Jag brukar få lite ivomec till kaninerna.
ehö okej! jag ska nog byta vetrinär för våran vetrinär har sagt att det inte finns något vaccin och inte helelr avmaskning för kaniner, vi har frågat! det va dåligt !
#7: Vad jobbigt. Läskigt att dom inte kan sitt yrke.
Byt veterninär eller prata med den ni redan har.

mm!
det måste jag verkligen göra..ska fråga ultuna om råd-dom kan vell sånt (!?) eller ?
hoppas det!
då ska jag nog åka och både vaccinera och avmaska..fast avmaska får man ju inte göra i "onödan" då kan ju maskarna bli resistenta..ursh…

jag ger mina kaniner tall det har jag läst ska fungera som avmaskning men om kaninerna redan har mask då vet jag inte om det funkar! Jag skulle använt Axilur flytande

det brukar jag ge mina kaniner på sommaren när dom är ute på gräset och springer hema dagarna!

va bra att jag brukar ge dom tall då =)
men jag ska leta upp en annan vetrinär och få kaninerna vaccinerade då!
och avmaskade om dom råder oss att göra det..
#12: Det låter bra tycker jag :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#13 mm (nickar)