Byta ut höet?
Måste man byta ut höet helt och ta bort det gamla? Jag brukar bara lägga det gamla i botten av nätet så att dom får det först. Jag byter ut det helt en gång i veckan när jag städar. Hur gör ni?
Om de har kvar hö i häcken så låter jag det ligga kvar och fyller på med ny hö över. Ger de oftast i lagom mängd så att de äter upp nästan allt tills nästa gång jag ger de hö.
*Lägg gärna till hö i rubriken så blir det lättare att veta vad tråden handlar om :)
Kastanjegårdens Kaniner

Ok

Byter ut höet til min hanne varje dag. Han äter bara när det är "färskt". Tror han tycker att det blir för torrt när det hängt i buren här inomhus ett tag.
Honan med ungarna, som bor ute, får nytt hö när de ätit upp det gamla. Fast det är väl ungefär varannan dag.
"You just have to belive…"
ja fyller bara precis som #1 då mina äter upp allt hö på ett par timmar…:P
Jag fyller på hönäten även om de inte har ätit upp allt, de äter såpass mycket så att det ändå inte ligger kvar så länge i alla fall :) Dock sitter gärna ett par av mina i hönäten, och då får man ju byta ut det om de skitat ner såklart.

Min kanin sitter också i hö nätet som #5!! Men han bajar aldri i det…
Jag fyller på nytt varje dag över det gamla.
Jag fyller varje dag på nytt til min ena kanin den andra kanin äter inte upp allt sitt. :)