Ute i regn?
Det beror på vilket sorts regn det är. Rengar det lite smått så får de vara ute om om det spöregnar så tar jag inte ut dem.
Tänker såhär: Vill/kan jag vara ute i detta väder nu?
Kastanjegårdens Kaniner

När det regnar så har ju den ena buren pressening över sig och den andra har ju som en liten avdelning med trä över. Men spöregnar det brukar jag inte ta ut dom.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Jag har regnskydd över hela min Hage. Och det regnar inte in för det blåser inte åt det hållet. Så jag tar ut mina. Om det är lite mulet och småregnar tar jag ut dem. Och om det börjar ösregna får dem vara ute då med. Tar inte in dem då. Dem kan vara i Muffins bur och under buren om dem vill vara extra torra. :)
Men om det ösregnar tar jag inte ut dem utan väntar tills det blir lite lungnare. Dem har ju möjlighet att vara inne i buren med så dem får bestämma själva :)
Emma
Mina är ute året runt i alla väder men de har ju många möjligheter att söka skydd förstås då de bor i hundgård och liknande!
Mina kaniner är innekaniner, och om det regnar/är dåligt väder så får mina skutta inomhus :)
Några av kaninerna här hemma har möjlighet att hoppa in i sin bur när de är i rasthagen, och de är alltid ute. De andra får vara ute om det bara duggregnar, eller om det inte är jättevått i marken. Två av dem kan hoppa in under en av burarna, och de andra har skydd över halva hagen, men det sitter ganska högt upp, så jag tror att det blåser in.
Så om det ösregnar stannr de inne, annars inte ^^
Mina kaniner är ute hela somrarna. I alla väder. De har ett stadigt hus som de kan krypa in i och presenning på 3 sidor runt :) Har dock tagit in dem för hösten nu, så då får dom skutta inomhus.
Mina får vara ute så länge det inte spöregnar. De har tillgång till skydd eller hus men brukar oftast välja att sitta ute regnet i alla fall, så de verkar inte störas av det alls (:

Om det bara duggar lite så får dem vara ute, annars inte. Undantaget om det regnar jättemycket i flera dar, då brukar jag ta ut de i sele eller låta dem springa av sig inomhus.
the vanity, it becomes insanity