Flytta in Maja
Maja bor ju ute nu men jag vill flytta in henne men har lite funderingar kring hur jag ska göra.
Hon sitter ju inte ute "ute" utan sitter i ett släp med öppna dörrar ut. Det är ju inte så kallt ute än så kan jag bara ta in henne eller bör jag vänja henne korta stunder? Hur mycket bör man börja med och sedan öka i sådana fall?
Jag hade tänkt att göra en Hage till henne i mitt rum där hon får vara men hur högt behöver det vara för att hon inte ska skutta över?
Jag skulle gärna vilja att hon blev rumsren men hur lär man dem det? Hon är ju 4 år och har alltid fått bajsa & kissa "fritt" förut.
Fler frågor kommer säkert att tillkomma!
Tack på förhand
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

jag skulle inte sätta in kaninerna nu . Dom har ju redan börjat få vinterpäls så det kan ju bli farligt
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

Kaninerna börjar redan nu byta till sin vinterpäls, men det är ju inte så jätte farligt att ta in kaninen NU.
Jag skulle inte vänta längre isåfall, ta in kaninen så fort som möjligt innan det blir kallare.
För vissa kaniner kan det bli lite jobbigt för, att vara van vid kallt sen komma in där det är varmt. Men du kanske kan ha inneburen under ett fönster och ha det på glämt någon/några dagar så hon vänjer av sig, så det inte blir ''för'' varmt för henne.
Tror inte hon skulle bli sjuk av det, om du gör det nu.
Lycka till =)
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Jag hade tänkt att flytta in henne idag i sådana fall bara jag blir klar med buren :) Det där med fönstret blir däremot ett problem då jag har mina marsvin i samma rum och dom får inte utsättas för drag. Men jag kan stänga av elementet så blir det ju inte så värst varmt!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Okej, ja det finns vissa kaniner som inte märker av någonting.
Än andra som ligger och flåsar och tycker det är jätte varmt.
Men jag tycker, vill du flytta in så är det nog bäst att det görs idag eftersom det är ganska så kallt.. eller börjar bli :)
Lycka till
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Hmm nu har jag fått lite beslutsångest. Funderar iställer på att göra iordning ordentligt i kaninhuset nu. Min systers kanin sitter också där inne och tar jag in Maja så blir hon ju själv
Nackdelen med att ha henne där nere är ju att jag inte håller på med henne lika mycket, inte så lockande att sitta där ute på vintrarna och pyssla när det är iskallt.
Jenny