Vattenåtgång?
Hur mycket vatten dricker era kaniner på ett dygn, på ett ungefär?
Mina dricker ungefär 500ml var per dygn.
Tycker det är ganska mycket, vad tycker ni?
Alla dricker ganska olika mängd faktiskt.
Nisse dricker inte många ml/dygn alls, samma med Bosse.
Syrrans kanin Holly dricker upp en flaska/dygn.
Malva och bebisarna (2st, 5v) dricker ungefär en halv flaska.
Och Fia dricker 1/6 flaska ungefär.
Samtliga är dvärgvädurar eller korsning med dvärgvädur i.
Sen kan de iofs dricka mer eller mindre vissa dagar lite beroende på väder tex.
Hos mig är det mest Maya som dricker faktiskt, hon dricker säkert 200 ml per dag medans Putte dricker max 50 :-) Jag märkte skillnaden när dom flyttade ihop, gick åt mycket mer vatten!

Jag tror mina vattenskålar rymmer ungefär 2 dl och de brukar vara tomma ibland när jag kommer hem, så de dricker nog emellan 1-3 dl om dagen,givetvis varierar det ju dock pågrund av värme eller så.
the vanity, it becomes insanity
Rosen dricker runt 200ml på en dag, hon är en Hermelin och hon rör på sig väldigt mkt :)
Mina dricker inte alls mycket. Dem käkar gräs hela dagarna + att dem får grönsaker och blad/blast dagligen.
:)
Märker ingen skillnad på vattennivån i skålarna. Men dem kissar som dem ska så dem måste ju få i sig tillräkligt ;D
Emma
Algot drack nästan ingenting innan jag bytte till skål.
Nu under sommaren när de ätit gräs hela dagarna dricker de nästan ingenting alls, men vinterhalvåret varierar det mellan 100-400ml per dag beroende på kanin. :)
Mina dricker inte särskilt mycket alls. Ska ta och kolla på vattenflaskan senare så jag kan säga ett mått.
Bra fråga! Cumran dricker mellan 50-100 ml per dag. Han är snart 5 månader.
Alla mina dricker ordentligt med vatten, medans grannens kanin knappt dricker alls.
Not your mom, not your milk.

Zäta & Triffis (dom bor tillsammans) Dricker 400-500ml per dag
Sture dricker ca 200ml per dag ^^
// Ludde
Mina dricker ungefär 100-150 ml om dagen
Knut dricker ca 25-50ml/dag
Igår drack mina två tillsammans ca 150 ml.
Mina dricker jättelite. Beror nog på att dom äter mkt gräs och så nu på sommaren :)