Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 723 ggr
[miiickkiis]
0

tips i buren.

Jag undrar vad ni har i era burar. (t.ex leksaker, grenar, trappor, hus..)

Vad tycker era kaniner om att göra/leka med i buren?
Jag brukar ha en toarulle och någon gren med löv, sedan har jag ett ''hus'' med torv och hö, och i vinter ska jag ha halm. Jag brukar lägga in en hel morot som hon gnager på.

Min kanin älskar att kast runt toarullarna och springa efter och kasta bort dom igen.
Men jag tror hon har börjat tröttna lite, därför vill jag ha lite tips? på flera aktiviteter till henne.
(finns den redan en sådan här tråd, ge mig gärna länken).

Hon är ute i hagen mer 1 timme per dag, där gräver hon och äter rötter, hon äter även gräs. Hon har oxå en ''plast tunnel'' som hon springer igenom hela tiden ;) jag sätter även in hennes transport bur, så hon kan gå in och mysa (det ligger hö i). en kudde och en filt finns även, som hon brukar slappa på. :D

[miiickkiis]
0

putt =)

minkaninester
0

Jag har lagt in en tunnel i buren, ingen stor men hon älskar den! :) Sen ska vi snart bygga ett hus till henne.

=)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

flikkan77
0

Har bland annat stora stubbar av träd vi fällde i vintras i rasthagen. Min hona älskar att ligga uppe på en av dem och sola och ungarna tycker om att skutta upp och ner på dem.

I burarna de bor i har jag inga leksaker faktiskt.

"You just have to belive…"

[miiickkiis]
0

#3 vad gulligt :)

flikkan77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på Skuttan och hennes stubbe. På bilden är hon dessutom högdräktig och när hon är det så är hon helt soldyrkande.Glad

"You just have to belive…"

Nickel
0

Har ett kompostgaller som jag har vikt på mitten och lagt takpapp över så har det blivit som en tunnel typ, Melvin försöker hela tiden sätta sig uppe på den men eftersom den inte har något plant tak går det inte att sitta på den så ha glider ner hela tiden, men det kan han hålla på med hurlängesom helst,  sen har jag ett hus som dom kan vara i och hoppa upp på och det står ca 10 från gallret och dom älskar att klämma in sig mellan gallret och huset. :) Sen leker dom väldigt mkt med varandra också. :-)

[BonnieL]
0

#6 Smart, det ska jag testa!

lennartsdotter
0

Jag har ställt ut lite borstar, stigbyglar, småkrukor, två små hinder, tunnlar och ska snart lägga till mer. I Viggos lekpark finns det mesta, byter man ofta så tröttnar han inte på det. :)

Sen brukar han tycka att det är jätte kul att böka runt precis efter att jag ställt iordning allt. Då blir det extra kul… hehehe…

emms
0

I Nessies bur finns; en håhållare, gjutrör (halvt) toalåda, sitthylla, toarullar, grenar och matskålar och sånt ;)

I Muffins bur finns; hus(som han kan sitta på), höhållare, toalåda, grenar och matskål och sånt ;)

I hagen finns det två tunnlar, transportbur (för att hoppa upp i buren), svalkande stenar, jord ;), gräs och pinnar ;)

Emma