Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 738 ggr
Rorosjons
0

OT: Erat skrivsätt

Tänk på hur ni formulerar er oavsett vart på internet ni skriver.
Skriver ni med stora bokstäver är detta exakt lika som om att ni skulle skrika. Sen är det mycket skönare för allas ögon om man skriver med små bokstäver och väl formulerade meningar med bra stavning.

EXEMPÅEL 1:
JAG ÖLSKAR MIN LILLA KNIN MEST AV ALT I HELA VÄRKDEN.

Exempåel 2:
Jag ölskar min lilla knin mest av alt i hela värkden.

EXEMPEL 3:
JAG ÄLSKAR MIN LILLA KANIN MEST AV ALLT I VÄRLDEN.

Exempel 4:
Jag älskar min lilla kanin mest av allt i hela världen.

Vilken av ovanstående exempel var skönast att läsa för era ögon? Antagligen exempel 3 och 4. Men exempel 4 är det exempel som alla föredrar, små bokstäver som betyder normal ton hållning, välskriven mening som betyder att ögonen och hjärnan ej måste koncentrera sig så mycket. Så håll er till exempel 4, skriv med små bokstäver och väl formulerade meningar så är alla nöjda och glada.

Haztparken
0

Håller med!

Det är många som "skriker" mycket nu för tiden och det är bara jobbigt. Bra att du tar upp det Flört

TereseE
0

Jättebra skrivet! Du får gärna skriva samma inlägg på Jättekanin också… Glad

Tarja
0

Jättebra skrivet Evelina! För mig är exempel 4 det skönaste att läsa Flört

Haztparken
0

Man kan ju också tillägga att det kan vara jobbigt att läsa stavfel (så som du också visade i exempel 1 & 2) och ett tips? är att innan ni skickar ett inlägg så läs igenom det :) då hittar man oftast något.

KexChoklad
0

men du måste ju tänka på att vissa har dyslexi …

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Zvintos
0

#5: Självklart finns det folk med dyslexi.
Men jag personligen tycker det är skillnad på dyslexi och stavfel pga ren lathet tex.
Vissa bryr sig helt enkelt inte om att rätta till texten ifall de skrivit fel och skickar det ändå, trots att det står x antal stavfel, kom åt caps look osv.
Sådant går ju faktiskt att fixa väldigt enkelt - läs inlägget en extra gång innan det skickas.

Haztparken
0

#5 Ja som NinniH säger, sedan så ser man ändå om någon skrivit fel eller någon som har dyslexi för dom skriver ju annorlunda.

Jag menade ju inget illa om det avr mig du menade.

Rorosjons
0

#2 Tack =). Självklart skriver jag där med =).

#5 Absolut tänker jag på dem, men det är skillnad på dem med dyslexi och dem som skriver slarvigt av ren lathet som NinniH säger i #6.

Tarkie
0

Jag hade skrivit en exakt likadan tråd som var pinnad förut?

Rorosjons
0

#9 Isådana fall ber jag om ursäkt att jag skrev en ny. Såg bara ett antal inlägg där det var mycket sådant som var fel skrivet och så, och gjorde rent av på impuls en tråd om det.

Rorosjons
0

#11 Har sett den, kom nog inte på den bara när jag skrev denna.

Tarkie
0

hih ;)

[BonnieL]
0

Bra! :)

Rorosjons
0

#13 =)

MajaL
0

Mycket bra talat #0!

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Rorosjons
0

#16 Tackar!

thexclub
0

Verkar som att en sånhär påminnelse behövs, bra skrivet!

the vanity, it becomes insanity

Rorosjons
0

#18 Tack =)