Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 684 ggr
vemder
0

Uppfödarnamn!

Vissa kaniner heter ju tex " X´s rosa" dvs. uppfödarens gårdsnamn först. Har lite frågor ang det:

• Läste på någons hemsida att "när man inte är registrerad uppfödare får man inte döpa kaninen till gårdsnamn+kanin namn" Min fråga: Varför får man inte det?

• "att ha gårdsnamn på sin kanin är bara för uppfödare. Inget för någon med bara några kaniner" Varför?? Är det kostogt om folk med tex 3 kaniner använder gårdsnamn?

• I dessa fall är kaninen INTE uppfödd av uppfödare som döper kaninen, utan det är egenpåhittade namn.

Haha, jag blev lite upprörd över att en person på drygt 14 bast hade fått mycket skit för namnet före kaninens namn.

Zvintos
0

1. Stämmer ej.
Reggad uppfödare får skriva sitt gårdsnamn på en speciell rad; "kaningård registrerad i SkafRf".
Oreggad uppfödare får inte skriva på den raden, men däremot får man skriva uppfödarnamn+kaninens namn på raden för kaninens namn.

2. Det är inget konstigt alls, utan helt upp till en själv.
Dock förstår jag inte riktigt meningen med att ha uppfödarnamn, om man ändå inte föder upp. =)
Men det är min personliga åsikt.

3. Att sätta sitt eget uppfödarnamn före kaninens namn om den är inköpt, tycker jag personligen inte är rätt.
Det blir lite som att ta åt sig äran för ett djur någon annan fött upp.
Så skulle iaf jag känt.

Fatma
0

Stämmer in med #1

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com