Eran kanin/kaniners dag
Hur ser eran kanin/kaniners dag ut? Mina ser ut såhärDem bor inhomhus i mitt rum
vardag:
Kl 6.00
Lajban vaknar. Lekstund tycker han. Lattjo sover. Lattjo försöker vila med Lajbans oljud när han leker världshoppare i buren
6.30
matte går upp kaniner vaknar.
9.00
Kaninerna får komma ut i hagarna.
runt 15.00
matte kommer hem killarna får grenar. I sina hagar. Lite mys.
20.00
Grabbarna får komma in. Lattjo rejsar uppför trappan för att hoppa i mammas och pappas säng. Lajban kommer efter men vill bli buren halvägs uppför trappan.
20.05
Lajban är i buren för att äta sin pellets.
20.07
Matte har jagar Lattjop över hela övervånningen.
20.08
Lattjo är fast även han får äta sin pellets.
21.00
Kvällsmat dags för morot och lite sallad.
22.10
matte går och lägger sig kaniner.a busar i burarna.
11.00
Kaniner bestämmer sig för att sluta leka och sova/vila
Så ser mina kaniners dagar ut ;)Skriv gärna ni också kan vara kul att se hur andra kaniner har det :D

putt
Tar en vanlig veckodag för Diezel och Daisy:
05.45 Husse vaknar och släpper ut dem från köket där de får vara på natten.
Fram till 09.00 ungefär är det full rulle med rejs och bus i hela lägenheten.
09.00 Går jag upp och ger nytt hö, vatten och pellets -frukost.
När de har ätit frukost brukar de skuttar runt lite men mest bara ligga och mysa tillsammans någonstans.
13.00 Vi äter lunch och kaninerna får något grönt och nya grenar.
På eftermiddagen brukar de vara ganska lugna och sedan kör de lite mer rejs och bus framåt kvällen.
16.30 Husse kommer hem, då brukar jag passa på att gå ut med kaninerna i sele på gården om det är fint väder.
18.00 Vi äter middag och kaninerna får nytt vatten och pellets (frassar äter mycket och lilla Daisy har fri tillgång).
När vi går och lägger oss stänger vi in kaninerna i köket för natten och då brukar de passa på att äta igen och gnaga grenar.

Du har dina kaniner lösgående va? Vad bra dem verkar ha det :D
#3 Japp, glömde skriva det. 

Ingen mer som vill skriva?