Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1651 ggr
Rymdkanin
0

Köttätande kanin?

Kaniner som är tokiga i gröt, som slickar sylten av dina pannkakor… och som äter skinka och kött!?!?! Ja, det är sant. Man ska nog inte ta det alltför seriöst att kaniner inte äter kött.

Rymdkanin
0

Nähä? Vad trista ni är :'(

KajsaM
0

Kaniner som äter kött?? :)

E_hjo
0

Min ena kompis förra kanin åt köttfärssås, så han åt ju kött =)

dreamiz
0

Jag hade en kanin för många år sen som ville äta av hundmaten (torrfodret alltså.) Var hundens matskål tom tog Yatzy tag i den o försökte slänga iväg den.

myriis
0

Jag tror att kaniner kan bli sjuka av att äta kött? Jag menar.. Mina kaniner äter godis men det är inte heller nyttigt :P

dreamiz
0

Kaniner är ju inte gjorda för att äta kött utan är ju vegetarianer.

Yatzy fick nån bit ibland, eller rättare sagt stal nån bit ibland. Men han blev aldrig dålig av det o han blev ganska gammal också (ca 9 år.)

KajsaM
0

Precis kaniner är vegetarianer. Med dom kanske inte dör av att smaka kött, fast jag personligen skulle aldrig ge en kanin kött :)

Rymdkanin
0

Nej, jag skulle inte heller ge min kanin kött! men det skulle var lite kul att se om han gillar sylt :)

KajsaM
0

Hehe jo :D

Fotbollan
0

En kanin som äter kött? De lät konstigt..
Lixom tänk er en kanin som står vid spisen och kokar kött till sig själv..mwagh! :D

Rymdkanin
0

#10 säg till mig när du ser det!! :D

Matilda_91
0

Undrar om det går att få fram helt köttätande kaniner,. Om man sakta men säkert vänjer dom vid att äta kött och avlar fram sånna kaniner.. Huah!

myriis
0

#12: Egentligen skulle det vara intressant att testa ett sånt "projekt". Något att testa när jag blir en vacker och häftig kaninavlare när jag blir stor! Haha XD

Tina-A
0

Kaniner är inte gjorda för att äta kött, lika lite som en tiger är till för att äta gräs.

Katter tex är ju rovdjur. Visst äter de kanske lite gräs ibland? Men de skulle må riktigt dåligt om de bara åt det, samma sak med ex illrar. De mår dåligt och får näringsbrist om de inte äter tillräckligt med kött utan förmycket av det gröna så att säga.

Tror det är samma med kaniner, fast tvärt om alltså. Haha, om någon förstår vad jag menar

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zvintos
0

Katter äter väl gräs när de behöver spy? typ vid hårbollar.. eller har jag fel?

Tina-A
0

#15: Jo, jag tror att det är typ då de äter gräs.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Matilda_91
0

Hm, jo men det går ju att bara köra vegetariskt till hundar.. Det finns sånt foder. Men att få fram en köttätande kanin är inget jag skulle vilja.. :P

Jenca
0

ja men man ska ju inte ge kaniner kött…min kanin gillar de inte…vissa kanske görde men.de låter inte så bra…Fundersam

Hopi
0

Nej, kaniner är vegetarianer! Bara att acceptera! Likadant med mig; jag är vegan -det får folk acceptera! Fast många försöker få mig att ändra mig! Men det går inte! Räcka ut tungan

Matilda_91
0

Ger du dina hundar kött Hopi? Är lite nyfiken, jag läste nyss en artikel om en kvinna som var vegetarian och som gav sin golden vegetariskt foder. Hon menade att köttet som finns i hundarnas foder kommer från djur som antagligen inte alls haft det speciellt bra. Dom är inte alls lika noga när det gäller hundmat som med köttet vi äter. Och jag tror det ligger en hel del i det…

dreamiz
0

Kaniner är vegetarianer o finns ju ingen anledning att ändra på det. Däremot brydde jag mig inte om Yatzy stal nån bit hundmat ibland, men jag matade honom självklart inte med det.

Celma_jojo
0

Min kanin har faktist ätit skinka. Jag testade och skulle se om han åt och det gjorde hanHemlis

Hopi
0

Matilda_91; Jag ger hundarna kött. Det är så svårt att få tag på veg.torrfoder så, det får vara som det är.. Gav dom dock veg.mat (samma som jag åt) förut, men det blev så krångligt.. Det är praktiskt med ett torrfoder. Men visst, det är säkert inte så speciellt nyttigt egentligen.. Dom kastar nog i vad som helst i det..=(

Matilda_91
0

Ja precis. Och om hundarna får välja äter dom nog helst torrfoder ;) Dom är ju trots allt köttätare :)

Hopi
0

#24; Kan berätta att min lilla kinesiska nakenhund fick smaka kalkonkött igår; ögonen blev som klot, sen öppnade hon munnen som hon vore en krokodil! Bara slukade köttet! HAHAHA! Det såg då bara fööör roligt ut! *asg*