Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 556 ggr
Haztparken
0

Kaninhemsida

Hej,

jag tror inte detta är OT men om det är det får någon lägga till det.

Jo jag funderar på att göra en hemsida om mina två kaniner + om en liten kaninunge jag ska hämta imorgon. Den lilla kaninungen är tänkt att bli mamma nästa år och då tänkte jag ju lägga upp bilder på ungarna där m.m´

Jag tänkte använda mig av ett gratis program som t.ex. webs.se

Nu till mina frågor:

• Kom gärna med förslag till olika bra gratis program som jag kan använda till min hemsida.
  • Har sett på flera olika uppfödarhemsidor att man kan klicka på t.ex. Kaniner så kmr man in till alla kaniner. Men sen så kan man klicka på ett kaninnamn så kmr man in till dens personliga sida, hur gör man så?

Kmr inte på mer frågor :) Kan också berätta att jag vill starta uppfödning när jag blir äldre så jag kmr nog fortsätta använda denna sidan till det eller så är detta en bra "träning" tills dess :)

[BonnieL]
0

Jag kan rekommendera weebly, mer om det finns här. Din andra fråga kan jag dock inte svara på.

Haztparken
0

#1 Tack! Ska kolla in det :)

Någon annan som vet fler hemsidor och/eller svaret på min andra fråga? :)

Zvintos
0

Ang den sista frågan.
1. Skapa en sida som heter "Kaninerna".
2. Skriver in namnen
3. Skapa sida till varje kanin (men gör så att dessa inte syns i menyn), som du sen länkar till på sidan "Kaninerna".
Dvs står det "Hubbe", så markerar du namnet och gör som en vanlig länk, bara det att länken går till "Hubbes" sida.

Förstår du? =)

Haztparken
0

#3 Hur gör man så att dom inte syns i menyn?

Och hur gör jag en länk?

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4: Det beror lite på vilken sida du kommer välja att göra hemsidan på.
När det gäller webs så kan man göra på två sätt för att få texten att inte synas i menyn.
Antingen när man är inne och redigerar sidan;

Zvintos
0

Eller när man är i sid-listan.

Zvintos
0

När det gäller att göra en länk markerar man bara texten man vill göra till länk och klickar på "Link";

Zvintos
0

Och sen kommer en ruta upp.
För att länka till en annan av ens sidor, klickar man bara på "my pages" och väljer sen den sidan man vill länka till.

Haztparken
0

Aha tack Ninni! Jag ska prova sen när jag har påbörjat sidan ^^

Men när man ska göra en länk. Om man ska göra en länk till en kanin.

Så man skriver t.ex. Mika, ska man då markera Mika och klicka på link? Om jag vill ha att om man klickar på Mika så kmr man in på hennes "sida"?

Zvintos
0

#9: Stämmer bra det. =)

Haztparken
0

Bra :) Men hur om jag gör en link på Mika då. Ska jag sen klicka in där då, poppar en ny tom sida upp då som jag kan skriva hennes personliga info på då?