(S) En hel flock..
Jag har just nu sju kaniner på gården, och kan egentligen inte behålla dem. Anledningen är simpel: Tiden. Nästa sommar ska jag förmodligen även flytta, så jag vill gärna bli av med dem för att slippa oroa mig om dem då. De flesta är dvärgvädurar. Finns både honor och hanar i lite olika åldrar (3-6år.) Honorna säljs inte till Avel!
Den ena har varit hoppad tidigare och han skulle älska att komma ut på banorna igen. På hans första tävling kom han trea. Treåringen var också tänkt att bli hoppkanin och skulle säkert älska det, men skulle förmodligen behöva lite mer träning. Jag skriver inte info om alla här, det skulle bli så långt. Men jag kan säga att jag verkligen älskar mina kaniner och vill så gärna se dem på nya hem där tiden räcker till.
Hem viktigare än pris! Jag finns i värmland, pm:a mig om du är intresserad, men ge helst inga falska förhoppningar utan hör endast av dig om du faktiskt är sugen. Bilder finns att visa om intresse av kaninerna finns.
varför ska inte honor gå till Avel?
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#1 - Eftersom att de är mellan 3-6 år kanske honorna inte fått någon kull innan heller? Om du förstår vad jag menar.
Not your mom, not your milk.
jo de förstår ja,
tytckte bara de kunde ha stått med i annonsen ;)
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Det är tre honor, två av dem är 5 år och har redan fått några kullar var. Den ena fick två kullar, men hon fick så många ungar och hon klarade inte av att ta hand om dem till slutet utan jagade runt dem och blev nästan aggressiv. ingen av dem blev skadad fysiskt, men vi bestämde för både hennes skull och ungarnas skull att hon inte skulle behöva stå ut med den stressen. Den andra honan fick tre kullar, och det känns som att det räcker. Plus att båda av dem är 5 år - som jag nämnde tidigare :P
Sen har vi en till hona som sprang omkring vid mitt stall hela förra sommaren, tills några till slut fick tag på den och på något märkligt sätt hamnade den hos oss (tredje kaninen som blivit dumpad på oss) Denna honan är antagligen inte mer än ett-två år, men det är inte värt att riskera en kanins liv för att få några ungar - det tycker i alla fall jag vore att felprioritera.
Men det är inga fysiska problem med någon uttav kaninerna. Kan även tillägga att jag kanske kan skicka med en och annan inne eller utebur, men desta skulle kosta någon 100 lapp extra då jag skulle behöva reparera dem lite.