Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 428 ggr
Zvintos
0

Äntligen ny kamera!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hämtade vi min nya digitalkamera jag beställt ifrån net on net. Glad
Har långt ifrån lärt mig alla finesser på denna, men jag märkte direkt att kvaliten på bilderna är mycket bättre än på min gamla! Skrattande
Bara kolla själva får ni se! Glad

Elina.
0

Kul :) Vad har du för märke på denhär nya kameran då?

Zvintos
0
Zvintos
0

#1: Det är en Avant DC632 Glad

Zvintos
0
Zvintos
0
Zvintos
0
Zvintos
0
Zvintos
0
KajsaM
0

Gud vad söta niner du har :) Är dom rumrena? Flört

Zvintos
0

Hehe. Rumsrena och rumsrena. Vet ej faktiskt, alla bor ute. Räcka ut tungan Men de är "burrena" iaf. De gör sina behov i ett enda hörn. Glad

KajsaM
0

I ett hörn? På bilderna är det ser det då inte ut som det Flört :)

Zvintos
0

Jag sa att de gör sina behov i ett hörn, men inte att det stannade där. *skratt* De tycker nämligen det är jättekul att gräva runt allt bajs i buren så det blir mer jobb för matte. Räcka ut tungan

KajsaM
0

Hahaa vilka busar du har till niner :D Hihiii *Leeer*

Tina-A
0

Man ser att det rä fin kvalitet på bilderna :) Vad kul, NinniH! Visst är det roligare att ta kort med en bra kamera? ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zvintos
0

Japp Tina_A, det är så mycket roligare att ta kort när bilderna blir bra. Glad

Viran90
0

(jag vill inte klanka ner på din djurhållning alls, men du borde städa oftare om det brukar se ut så)

fina bilder, men på de flesta korten ser det väldigt grisigt ut i burarna, bilderna blir ännu finare med ren eller bättre bakrund.:)

akta så att inte fia får problem med luftvägarna etc, såg kissigt ut i hennes bur :/ vill inte klaga(föstår om  du inte riktigt hinner med)/annat men du behöver nog städa lite oftare ändå om det ser ut så.. sitter alla kaniner ensamma?

Viran90
0

ps, om du försöker att snåla med spånet mm. när du ska städa så är här ett tips:

byt spånet mot havrehalm! mjukt och bra, tillomed ätbart. och mkt mkt billigare(med det är underförutsättningar att man köper halmen i balform av en bonde,som jag gör--

och ta en liten men så stor låda av plast som behövs (utan tak) och fyll den med spån eller rivet tidningspapper(funkar bara om kaninen inte äter tidningspappret)

om man har en sådan låda att göra sina behov i så blir det lättare att städa och bajset sprids inte runt lika mkt, destutom är det lätt att lukra upp halmen och bara sopa bort kulorna, när man har en plastlåda är det lätt att skölja ur den mellan varven oxå.

skulle verkligen tippsa om detta då du har så många kaniner, och säkert gärna vill spara in på kaninkostnaderna(vem vill inte det?)

PROVA!.

Zvintos
0

Viran90: Bilderna är tagna precis innan jag gjorde rent. Ville bara testa hur kameran funkade och så. Alla har rent och fint. Har testat plastlåda, men de drar bara runt med den. De vill inte ha den i hörnet där de bajsar, så de flyttar på den hela tiden.

Alla utom 2 av kaninerna sitter ensamma.
Har ju 3 hanar och 4 honor.
1 är kastrerad och har sällskap, men de andra 2 hanarna är inte kastrerade. De andra honorna tollererar inte honsällskap och jag vill inte kastrera de andra hanarna. En ska säljas och flyttar imorrn, och kastrerar jag den andra kan han inte ställas ut.

Och ang halm. Det finns ingen bonde på flera mils avstånd som har bra halm iår. Hade det funnits hade de definitivt fått det, men nu gör det tyvärr inte det. 

Kan tillägga att Fia är en sådan som ÄLSKAR att gräva runt med sitt kissiga spån. Har man gjort rent tar det 1-2 dagar och så är det lika skitigt igen, pga att hon gräver runt allt.

Lotta_A
0

kameran verkar bra!

Viran90
0

Okej :)

jag vill absolut inte klaga! Jag menar inget illa..alls.

ja halmen har iof varit dålig, här jag bor finns det många bönder..

nå ja..du får vell klara dig utan halm.

jag glömde att säga det kanske: Jätte fina bilder annars med bra skärpa(det va kanske därför jag la märke till att det va skitigt i burarna, har tyckt att det har sett så rent och fint ut innan-dte av vell kanske skärpan i kameran :) hoppas det kommer fler bilder :)

Zvintos
0

Nejdå, förstår att du inte menar något illa. Ville bara förklara hur allt ligger till med kaninerna och burarna och så. Utifall fler funderar. Glad

Jodå, fler bilder kommer det. Lite synd det inte finns snö, hade gärna tagit bilder med snöbakgrund..Fundersam

Tina-A
0

#21: Japp, jag tyckte också att speciellt Fias bur såg lite skitig ut, men nu har du ju förklarat hur det ligger till. Att du har en liten gris-kanin, hehe

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Viran90
0

hah ja Glad