Veterinär besök
Idag kom våran granne (veterinär) på besök för att titta på både en av hundarna, en av av katterna samt 2 små knuttar.
Först ut blev Fidde, han sa att han har någon typ av starr, och han har ledsyn.
Men eftersom han inte vet något annat går det ingen nöd på honom :)
Betyder dock att han kommer stanna hos mig, då jag inte tycker han ska behöva flytta.
Nästa kanin blev Lollipop, hon har länge haft problem med ett framben, halt om vartannat.
Han kände igenom henne och sa att hon nog haft någon liten fraktur uppe vid bogen som läkt lite konstigt. Men det är ingen hon har ont av. Dock kommer hon vara halt hela livet.
Lollipop får helt enkelt pensionera sig från hoppningen.. Tråkigt eftersom hon tycker det är så kul. Men eftersom de enda gångerna hon blir halt är efter hon gjort något, tex hoppat ner från en högre höjd eller så.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tur att det inte var något allvarligt :)
Men får Lollipop ha ett hus som hon kan hoppa upp på då elr sitthylla? Elr har du en ganska låg? :)
#1 Ooooj, vilket problem.
Kaninen kanske inte får en sitthylla *hon dör på 1 skund* Dum fråga ;)
Nej vad tråkigt! Förstår dig. När man ser att en kanin gillar att göra något och sen när man får veta att den inte får. Blir man så ledsen..
Tråkigt att hon får lägga av med hoppningen, men man vill ju inte riskera hennes hälsa :)
#2 tycker din kommentar var ganska elak, hon undrade ju bara eftersom kaninen kan få ont i benet om hon hoppar från hög höjd
#0 lycka till med dina ninisar <3
#1-2 Tycker inte det var en dum fråga. Det är ju lag på sitthylla men om kaninen är "handikappad" så att den kan göra sig illa av att hoppa så kanske det räknas som ett undantag enligt Jordbruksverket? Skulle vara intressant att veta hur de ställer sig till det.

Vad ledsamt med dina kaniner.
Vad gällande sitthylla till Lollipop kan man kanske konstrurera en hylla omgiven av nerförsrampar?
Då hoppar hon inte och riskerar att få ont, utan väljer nog förr att gå till eller från hyllan.
Marsvin 4-ever
.
Det roliga är att. Har ens Ts sagt att hon inte kan komma upp och ner från en hylla? Ni diskuterar och undrar på en helt onödig sak. Drf sa jag att det var en dum fråga. Det är det fortfarande i mina ögon.
Direkt för att kanin skadat sig tänker man på en sitthylla!
Om min kanin hade skadad benet och säger vi haltade. Så skulle allt ur buren ryka ut. Sen struntar jag faktiskt i att det är lag på en sitthylla. Min kanin ska må bra. Då tänker man inte på en sitthylla!? Men visst om nu ni gör det så. Alla har rätt till sina åsikter.
Off topic nu. Förlåt.
#7 Tycker det var ett onödigt otrevligt inlägg.

Jag håller Med Tarkan!
Inget illa menat wera :)
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

#7 TS har skrivit i sitt inlägg att: Kaninen LÄNGE haft problem. Är HALT om vart annat. Veterinären konstaterade att kaninen har en FEL LÄKT FRAKTUR vid bogen.
Kommer troligtvis att förbli HALT hela livet. Får ej HOPPA!!
Nej du har helt rätt i att TS varken har frågat eller kommenterat något om sitthyllor.
Men logiskt efter att läst just dom orden jag skrivit med stora bokstäver ovan, så tänker åtminstone jag på detta med inredning.
Och är det då så fel att komma med lite tips? och råd iallafall?
TS gör självklart som hon vill. Vill hon riva ut hyllor m.m för sin kanins bästa så gör hon ju det.
Men jag kom att tänka på sidoramper! vilket kanske underlättar mycket för kaninen och gör att hyllor m.m kan vara intakt?
Kanske TS själv tänkt i dessa banor? Men vad skada gör det att komma med lite idéer och råd? Själv hade jag blivit glad för tips? och idéer.
Ett tips? och råd kostar inget. Men dumma elaka kommentarer kostar dålig stämning på sajten och folk blir ledsna.
Marsvin 4-ever
.
Väldigt vilket diskuterande det blev :P
Var nog lite oklar i texten, ett hus eller en sitthylla är inget problem. Det är hopp från högre höjder ner på hårt underlag som benet inte vill..
Eftersom hon har det mjukt i buren och huset inte är mer en 30 cm högt är det inga problem alls.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#8 hittar inget otrevlig i tarkies inlägg .
#11 vad bra :) då kanske diskutionen inte behöver tas upp igen :D
#2 Ja kanske, enligt dig!
Men om kaninen nu inte kan hoppa utan att bli halt, kanske det gäller samma sak när den hoppar ner från höga sitthyllor eller bolådor/hus! Så då frågade jag :)
_"Ooooj, vilket problem.
Kaninen kanske inte får en sitthylla *hon dör på 1 skund* Dum fråga ;)"
_
- Det tycker inte jag ser så trevligt ut, låter som om du tycker jag vore världens idiot.
Riktigt onödig komentar,
wera frågade en helt vanlig fråga då beöver man inte vräka ur sej ett sånt svar..
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Nu kan ni väl lägga ner disskutionen som itne tillhör detta och låta det bara vara? Ta det åtminstonde via PM isåfall.
Synd de där, men skönt att de ändå inte är något alltför allvarligt.
Not your mom, not your milk.
#15; Känns rätt trist, men det kunde vart värre (:
Eftersom sitthylla/hus inte är något problem behöver ni inte diskutera detta i tråden längre, tack!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com