Hjälp!!
Två av mina kaniner är typ sjuka :S De har blivt slöare än vanligt, och den enas öga rinner. Dessutom är båda lite lösa i magen… Jag har skilt dem åt, och nu får de bara hö och vatten. Någon som vet vad som är fel? Vad ska jag göra? Ringa veterinären?
Snälla svara!
Hej!
Kan det vara så att den kaninen som ögat rinner på, att den kanske har stuckit sig på ett höstrå? Eller har dom slagits?
Bor dom inne eller ute?
Om dom bor ute så kan det vara så att höet har blivit dåligt, det är så pass fuktigt ute att det lätt blir dåligt, lukta och känn på det!

Hm.. jo, hon kan ju ha stuckit sig på ett hö-/halmstrå, men det rinner bara, det verkar inte vara irriterat och hon kisar inte på det ögat eller så. De ser inte ut att ha slagits, och de har bott tillsammans sen de vars små och har inte bråkat förr.
De bor utomhus, så det kan ju vara så att höet har varit dåligt, det skulle ju förklara att de är dåliga i magen, men blir de slöa av dåligt hö? Dessutom så får de nytt hö nästan varje dag… Men vi kan ju kolla det..
'
Tack så mkt =) //Eichans syster (vars kanin iaf fortfarande är frisk *puh*)
Jadu. att ögonen rinner kan vara ett tecken på att din kanin är förkyld me. Blir dom sämre tycker jag du ska ringa till veterinären, men personligen tror jag det kommer gå över av sig själv.
Berätta hur det går!

Mhh, ja att ögon rinner kan ju vara förkyldning. Men kolla hö´t ;)
Sky är rätt frisk nu… ögat är inte särskilt rinnande längre. Sea är fortfarande sjuk =(
Jag skulle tagit dem direkt till vetrinärn, något jag tycker du ska göra!
mm ta dem till veterinären…jag hade inte väntat om jagh ade varit som du…
Jag skulle inte heller väntat tror jag. Märker man att ens djur är sjukt kan det bli såååå mycket värre om man väntar och tänker "ja, det kanske går över"
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
tack för att ni har svarat! ….. tänkte just säga att jag märkt att båda kaninerna har blivit friska!!!!
ska jag fortsätta att ge bara hö och vatten eller ska jag börja ge dom vanlig mat?
Jag skulle gått tillbaka till att ge det dom brukade få
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
ok