Morris är sjuk :'(
Morris mår inte alls bra.. Mamma sa att han har suttit i samma hörn i buren sen imorse, och det verkar som han varken ätit eller druckit något. Han vill inte ens äta sina favoritgrönsaker :( Jag har gett honom vatten i spruta och det svalde han. Hans mage är jättehård, jag har masserat den, och har funderat på om det är förstoppning? Sen rör sig hans nos knappt alls. Jag kommer självklart ringa veterinär imorgon, eller är det försent? Inga dumma kommentarer tack, jag gör verkligen allt för honom!
Åh fy så hemskt! Har du testat att få i honom plommon? Finns plommonpuré på burk för bebisar som kanske är lättare att få i honom om han inte vill äta själv. Det har ju lösande effekt på förstoppade människor i alla fall.
Men ring veterinären så fort du kan, lycka till!
#1 Tack, jag ska testa ge honom plommon. Jag kan ringa vet idag, men jag kan inte ta iväg med honom förren imorgon.
Jag har för mig att "vanliga" plommon kan vara förstoppande medan puréen har en laxerande effekt.
#3 Okej, vi hade inga plommon som tur va isåfall.
#3 Nej, båda är lösande. Ger det till min lilla dotter och det blir full fart på magen. 
Tror ni jag kan vänta med veterinären till imorgon?
#6 Beror lite på hur han mår, men det kan vara bra att ringa till veterinären iallafall :)
Vet inte om jag själv skulle tvinga i honom plommon om det inte säkert förstoppning. Verkar ju vara nåt stopp då buken hård, känns det svullet/hårdare kring ändtarmen?
Massera bra tror jag o om han kan röra sej lite, verkar ha ont/öm?
Viktigt hålla tarmarna igång ju, då de varken pruttar/rapar dessa tussar..
Lycka till
ps läst att ananasjouse sätter fart på systemet ds..
Jag skulle inte väntat tills imorgon, kan vara för sent då. Borde finnas ett akut mobilnummer.
Morotspuré, annasjuice eller plommonpuré har jag för mig man kan ge?

Tråkigt :/
Men hoppas han snart blir bra igen!
Mvh Hanna
Kallt kaffe funkar också, om man inte har något annat hemma.
Massera också magen, för att försöka hjälpa den lite på traven.
Lycka till hos veterinären idag!
vad tråkigt :(
ömmar magen??
massera kan nog vara bra och försök få i honom mkt vatten…
plommon i alla former är lösande.
lycka till hos veterinären!
mvh Lisa
Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se
Medarbetare på Kattpolisen

Hoppas allt är bra med honom!
När min kaninhane hade magsäcksförstoppning så gav jag Morotspuré till honom, han fick också vara inomhus så han fick springa fritt, låt han inte sitta stilla om buken verkar hård utan låt han röra sig så mycket det bara går!
Lycka till nu!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Stort lycka till nu gumman! :)