Funderar på kanin...
Hej!
Igår var jag och hämtade två nya marsvin och ägaren hade även de underbaraste små kaninungar.. Jag blev helt störtförälskad och kan inte släppa de små liven..
Har haft kaniner förr, men nu var det några år sen.
Har försökt övertala sambon lite smått, men han är lite svår eftersom vi ändå har 7 marsvin, hamster och möss redan..
Jag har iaf funderat lite och hade isf tänkt använda en gallerbur vi har, och låta luckan stå öppen så kaninen kan gå som den vill i lägenheten. Givetvis blir det väl lite plock med sladdar osv så lägenheten ska vara kaninsäker..
Ni som har kaniner lösa i lägenheten/huset, är det svårt att få den rumsren? Går de mycket på möbler och gnager?
Funderar så mycket fram och tillbaka men på nåt sätt tycks jag inte kunna släppa dessa ljuvliga små varelser…

För min del har det fungerat bra. inga problem med att göra honom rumsren! (när han var liten så tog jag honom ungefär varje halvtimma och la honom i bajslådan så att han skulle förstå och alltid utgå därifrån. han hittar även tillbaka eftersom det är där han startar!
Ochh med gnageriet så är det inga problem, brukar ge honom hårda godsaker att tugga på så han låter bli möbler mm =)
Lycka till med övertalningen!
Inga problem här heller med att lådträna mina frigående innekaniner och inget gnagande på möbler heller så länge man ger dem grenar.
Tack för svaren :) Hur har ni gjort med sladdar och kontakter?
#3 Här hemma har vi gömt undan alla sladdar och där det inte går att gömma bakom möbler har vi köpt kabelgömma (Claes Olsson) och trätt över kabeln. Man kan välja att ha sin kanin frigåebde i bara köket också tex, brukar inte vara så mycket sladdar i markhöjd där.
**Ni som har kaniner lösa i lägenheten/huset, är det svårt att få den rumsren?
**Det var inga problem. :)
**Går de mycket på möbler och gnager?
**Nej, inte alls.