Trodde hon skulle dö.. :@
ÅÅ… vet inte var jag ska börja, men jag känner att jag måste skriva av mig.. Hade Kaninerna ute i sina rasthagar innan idag, och det var frid och fröjd.. Tills jag skulle ta in dem. först tog då stampe och gick med han till mitt rum. och sen tänkte jag bara titta lite hur stampe reagerade ( de har fått en ny bur som är större en den andra ) och så.. Så jag var hos han typ 3-4 min sen när jag komm ut såg jag hur rasthagen hade blett ett streck och inte rund.. svårt att förklara, och när jag tittade på lilleskutt var hon helt uppe i varv..
Heltplöttsilg blev hon helt galen och sprang rakt in i kompostgalret säkert tre gånger för att sedan bra falla till marken.. och först då såg jag vad som skrämmt henne. Grannens svarta katt..
Själv fick jag panik och tänkte nu dör Älskade lilleskutt mitt här.. Så jag börjar skrika …. ja det skriver jag inte ( vene hur grannarna reagrerade :S ) till katten och jaga den ut ur tomten, sen tittar jag åt lilleskutt och ser att hon rest på huvudet lite.. Och jag blir så glad att se att hon lever, trodde verkligen att hon skulle dö.. Så Tåröggd tar jag upp henne i famnen och tar in henne i hennes bur… Kände verkligen hur hjärtat slog och hörde hur rädd hon var när hon andades..
Men jag var glad..
Nu ca1½ h efter mår hon jätte bra och ligger i toalätten och slappar.
Problemet är att grannens svarata katt kommer till oss helatiden, men aldrig innan har hon varit på kaninerna.. och de att till ochmed gosat med varandra..
så nu vågar man ju knappt sätta ut kaninerna utan stenhård bevakning.. Lite tråkit..
bild på lilleskuttis :)<3
MVH Emsis Persson
Usch och fy! samma sak har hännt mig med… jag har skrämmt iväg katterna men de har alltid kommit tillbaka, men på en av dom sprutade jag vatten och den kom aldrig tillbaka, så det kanske är ett tipps?
:)
Gud vad hemskt! :(
Vad bra att hon klarade sig, hon är ju för söt :3
Jo min pappa försöker spruta vatten på katterna som stryker omkring här och det funkar.
En katt kom och bajsade rosa hos oss typ 2 ggr så inte så najs å plocka upp XD
Usch! Vad hemskt! Fast gud vilken söt kanin. <3 Detsamma med min kanin. Ibland när jag har honom ute sitter en av grannkatterna och stirrar på honom, men det värkar inte störa honom. (Katten kan inte komma in i uteburen)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

taack alla.. det var verkigen hemsk..
Problmet e väll bara att Katten har varit hos oss så länge jag kan minnas.. och hon har Aldrig gjort något innan..
Så känns ändå lite dumt att skrämma i väg henne.. då hon e 16 år och ganska kraslig.
Men jag tror också det kan bero på att rasthagen annars står i gräset vid en stor bur/hus att gå in i oså..
Mn p.g.a att det regnat fick ja sätta dem på gruset och då går katten förbi där när den ¨kommer också.. ( de har ett hus där med men mycket mindre..
MVH Emsis Persson
Bra att hon klarade sig.
Men händer det igen så kan du ju tänkta på att du inte ska skrika. Det förvärrar bara situationen.
Ser du katten så spruta vatten på den eller släng ihop knutna strumpor eller liknande efter den.

# 5 jo.. det e ju en bra idée att inte skrika.. men just då fick jag sådan panik att jag inte visste vad jag skulle göra, också var jag så himmla arg på katten så jag bara slängde ur mig allt, då menar jag allt jag kände för, typ stampade i marker och jagade ut katten…
Fick en kommentar av vår andra granne innan om jag hade varit arg.. och ja.. vad svarar jag på det :S
MVH Emsis Persson
Det är så trist, man kan inte låta sin djur vara ute fritt även om de klarar av det, för andra har katter som kommer och hundar som rymmer. Och inte kan tjejer gå ut och roa sig utan att äldre män kommer och förstör deras liv… oj nu blev det lite OT.
Men tur att det gick bra!

#7 tack det är ok..
men håller med dig om vad du skrev.
MVH Emsis Persson
Oj, vad läskigt! Det har kommit in två hundar i vår trädgård där ena gången blev Soda nästan ihjälskrämd, hon skrek! Det var riktigt hemskt! Sen dess har de som ägde hunden fått sätta dubbelt staket så den inte ska komma in mer.
En annan gång kom en katt och hoppade in i kaninhagen, tyvärr gick det så olyckligt att den dödade ena kaninen och tog den med sig :'( (Jag kunde inte göra något då klockan var typ halv sex på morgonen och kolmörkt, och det redan var försent)
Gud vad hemskt! Men vilken tur att det gick så bra :)