Panik i sele..
Hej,
Min kanin kunde gå jätte bra i början i sele ,lungt och fint.Men så fort hon vill börja springa lite (fort) hinner jag inte med och hon dras tillbaka och får panik typ, springer runt i super fart, springer i ringar och trasslar in sig mycket. Jag måste trycka ner henne mot marken och ta upp henne och lungna ner henne. Detta har hänt flera gånger.
Hjälp mig snälla! Finns det nån lösning?
Tack!
Vad använder du för sele? Det kan ju hända att du behöver byta. Jag hade H-selar till mina kaniner förut, men de blev helt tokiga, särskilt Sotis. Sedan bytte jag selar till dem, den ena fick bogsele och Sotis bröstsele och nu är de mycket lugnare. :)
Du kan ju prova med att ha längre koppel så du inte behöver springa.
Kaniner kan bli stressade när någon springer bakom.

Tycker du kan prova en bog sele.:)

så gjorde mina kaniner också förr, men det berodde på att jag hade ett dåligt koppel.
va noga också så att inte kopplet fastnar runt tassen. kaninerna kopplar detta med att dom blir fångade, eftersom rovdjuren tar tag i tassen på kaniner oftast:p

Ok, Tack! ska kolla runt lite på selen :)
Det är ett djuraffärskoppel, dessa är ytterst korta. mina kaniner skulle också bli stressade i dom. :)
Not your mom, not your milk.

Vad får man tag på ordentliga koppel..dvs:ej korta koppel från djuraffär?
9# Köp från Rabb-it eller nåt. :)
eller så sätter man ihop flera med varandra ;D

Det bästa tror jag är att skaffa ett långt koppel över 3 meter. Far kaninen iväg så behöver man inte springa efter utan man släpper bara lite på kopplet:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Hej! Se till att ha en sele som sitter bra, och låt gärna en del av det lååånga kopplet vara elastisk lina.
Lycka till!