Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 681 ggr
Skuttismormor
0

Upphittad kanin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har hittad en kanin och ingen ägare har hört av sig efter att vi satt upp lappar i området. Det är en svart hona, väldigt tam och snäll. Eftersom vi redan har 2 st kaniner kan vi inte behålla denna också. Är det någon som är intresserad av henne? Vi bor i Stockholm. Jag vet inte vad jag ska göra annars… nån som har några tips??

TereseE
0

Vilken söt tjej! Verkar hon frisk och är hon snäll att hantera? Vi har en hittekanin hemma hos oss, blir så ledsen på folk som slänger ut sina kaniner när de tröttnat på dem. För det är ju ofta fallet…

Skuttismormor
0

Hon verkar frisk och är jättelugn och snäll. Sitter stilla i knät och myser mer än våra andra kaniner faktiskt. Jag fattar inte hur man bara kan släppa iväg sin kanin så. Hur ska ni göra med eran? Jag mailade ett omplaceringshem men dom hade semstängt. Vi ska själva åka iväg nästa vecka och skulle vilja ha det här löst innan dess, suck.

TereseE
0

#2 Vi behåller våran, hon är jättesnäll och go. Vill inte riskera att hon hamnar fel igen. Hon hade jättelånga klor när vi fångade in henne, var mager och väldigt tovig i pälsen.

Funderar på om jag skulle kunna ta hand om eran hittekanin tillfälligt i alla fall, men har ingen extra bur. Våran är frigående och helt rumsren nämligen och just nu bor hon ute på balkongen.

Sedan bor vi i Uppsala också och har ingen bil och en liten dotter så det är inte helt lätt att åka iväg med barnvagn och allt och hämta henne.

Har du kollat efter skabb och fästingar, mask?

Våran hade en del fästingar, men annars är hon helt okej.

Skuttismormor
0

Hur kollar man mask? Har inte sett nån skabb eller fästingar. Vi har nog hittat ett omplaceringshem som kan ta emot henne om ingen höra av sig dom närmsta dagarna, men tack ialla fall!

kaninjosse
0

Hur ser TereseE´s hittekanin ut?

TereseE
0

#3 Bra att det löste sig! Är det ett seriöst hem hon kommer till? Finns tyvär en tjej som säger sig ha omplaceringshem och tar in kaniner och skänker bort dem lika snabbt. Hon brukar ha en massa annonser ute på Blocket.

Känner henne inte personligen, men tycker inte det verkar bra.

#5 Min hittekanin har bott hos oss i flera månader, anmäld till polisen och ingen har hört av sig. Långhårig, liknande hermelin fuchs men större och fluffigare.

Skuttismormor
0

Det här är en som står skriven att kunna ta emot djur på Djurhem i focus. Jag tror dom var en barnfamilj.

Lisa82
0

Det har löst sig. Tog hand om henne i ytterligare ca 2 veckor och sen hittade jag ett bra hem åt henne - en barnfamilj som bor i radhus.

hon var helt frisk och pigg. väldigt snäll och go. skulle gärna behållt henne om jag hade plats.

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen

TereseE
0

#8 Härligt att det löste sig, blir så glad att det finns människor som du som kan och vill hjälpa till på ett bra sätt. Glad

Lisa82
0

TereseE: Tack! Det känns bra och roligt att kunna hjälpa :)

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen