Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4737 ggr
Salish
0

Han haltar :(

Sotis haltar. Foten är inte bruten eller så, och jag hittar ingen sticka eller nåt sånt och han reagerar inte när jag klämmer på foten. Foten är bara varm men jag ser inga skador, och det gör mig orolig att jag inte vet vad det är. Borde jag ringa en veterinär?

Salladshataren
0

Är det framtassen eller baktassen? Min dvärgvädur hade lyckats trilla, och något hade gått i sönder vid bogen. Han hade ingen känsel och benet var överrörlig så att säga. Fanns inte mycket att göra än att avliva…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Salish
0

Han haltar på bakbenet. I övrigt verkar han helt frisk, bara benet som han lyfter när han går.

Salladshataren
0

Okej, du får hålla koll och se om det blir bättre/sämre. Blir han sämre så åk till veterinär. För min dvv gick ner i vikt pga skadan och skulle göra det ännu mer om jag inte ingrep…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Salish
0

Okej, låter honom vila och så håller jag koll på det. Blir det sämre åker vi till veterinär.

[aammE]
0

Tror att det är bäst att du åker in nu, utifall att det är någonting brutet så att det inte läker fel. Då måste man slå av benet och låta det läka rätt igen.

[BonnieL]
0

Håller med aammE!

Salish
0

Har kollat väldigt noga att det inte är brutet. Eftersom att han kan böja på benet själv tror jag inte att det är någon större skada. Men vi kan ringa.

[aammE]
0

När jag hade brutit benet så lät jag en läkare på vårdcentralen kolla på det, han sa att det inte var någon fara. Åtta dagar senare åkte jag in på akuten, det visade sig vara av och hade börjat läka fel så att de fick slå upp det igen… Väldiiigt otrevligt var det.

[BonnieL]
0

#8 Ush!

[aammE]
0

#9 Ja. Det var dock länge sedan, jag hade ramlat från ett staket! Oskyldig

huldisen
0

Kan ha gått ur led.. Hade en kanin som hade det , han fick avlivas.. Han hållde upp tassen,far till vet..

emms
0

Jag kunde böja min tå fast jag hade brutit den ;D Även om det gjorde sjuuukt ont! Nu har jag en stor typ broskknöl på den tån.

Den kan ju ha fått en spricka, eller så är det något med leden, en inflamation, den kan ha gått ur led och massa saker.

Jag skulle åka till vetten. Kaniners ben är sköra!

Lycka till! :)

Emma

Salish
0

Tack! Vi tror att det kan vara en stukning, men vi kan åka in ändå.

steelskaniner
0

Min eiyra har haltat jag ringde och frågade vet. och fick en massa tips? som jag skulle göra och kolla för att se om det är någon fara. Hon har vilat från hoppning hela sommarn och är nu frisk :)

Salish
0

Sotis var lite bättre idag. Ska låta honom vila ett tag.

Lellaa
0

Hoppas att han blir bättre! :D

annaforsgren
0

Vad härligt att det börjar bli bättre:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Kloverblomma
0

Han kan ju ha vrickat tassen, kåt han inte springa så mycket i rasthagar och håll koll på tassen så det inte blir värre. men man kan ju alltid åka till vetten om man vill vara riktigt säker.

Hoppas det blir bättre ;)

Kloverblomma
0

Han kan ju ha vrickat tassen, låt han inte springa så mycket i rasthagar och håll koll på tassen så det inte blir värre. men man kan ju alltid åka till vetten om man vill vara riktigt säker.

Hoppas det blir bättre ;)

Kloverblomma
0

oj! skrev fel första gången xO verkligen ledsen :S

Salish
0

Han haltar inte längre! :D Tror inte att jag behöver åka till vetten med honom!