Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1182 ggr
Frida-L
0

Giftigt för kaniner.

Jag har hört att avocado är giftigt för kaniner, någon som vet om det är det? En annan gång hörde jag att kaniner kan äta alla grönsaker som människor äter. Någon som vet något man inte ska ge till kaniner. Har också hört att potatis är giftigt.

KajsaM
0

jag har för mej att avocado är giftig… hmm

Zvintos
0

Rå potatis kan jag förstå inte är så jättebra, men kokt potatis får min BJ och hon mår inte dåligt alls utav det.

Är nog med avocado som med alla andra frukter en stor kärna. Har hört de inte skall ges till kanin alls.

Lotta_A
0

Jag vet faktiskt inte riktigt hur det ligger till med avokadon. Men jag fattar inte vad som skulle vara så farligt med det??

Potatos som är kokt kan man ge!

Tina-A
0

Jag visste inte att avokado skulle vara giftigt för kaniner? Vart har ni hört det? Jättenyfiken!

Det jag hört är att avokado är sååå fett att man helst bör undvika att ge det till kaniner.. Men jag är inte säker på att det inte skulle vara giftigt om ni säger att ni hört att det är det.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Jag vet inte, men men ska du inte ge det..

Frida-L
0

#4 Jag hörde det av en kompis som jag fick min första kanin Smulan av.

Hopi
0

Jag har hört att det är giftigt att ge till hundar, så jag har aldrig gett nån hund eller annat djur avocado. Men vad det kan bero på vet jag inte..

Kokt potatis kan inte vara farligt iaf. Men rå är nog inte bra, det ska inte heller vara bra för hundar! Men har hört om många hundar som ofta ätit rå potatis och inte blivit sjuka.. Vet inte hur mycket som är sanning eller myter om allt.. Fundersam

Socker, Salt & kryddor är ju inte bra för kaniner heller…

Lotta_A
0

#7: Ne. man vet ju inte vad som är sant och vad som inte är det.
Men det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra ;)

Hopi
0

Ja det är helt sant! Man vill ju inte chansa…

Frida-L
0

Jag ringde och frågade, avocado eller någon annan frukt eller grönsak är inte giftigt om kaninen inte blir dålig i magen av det.

Hopi
0

hum.. Vart ringde du och frågade? Din veterinär? Det går ju även att fråga hos Jordbruksverket. Frågade dom angående hö för ett par år sen. Ville så gärna ha kanin, inne tänkte jag bara på då, och tål ju inte hö. Då sa vissa "Dom klarar sig utan hö!", "Bara dom får nåt att gnaga på, så går det bra utan hö!", "Vi ger våran kanin nästan inget hö!"… Så då tänkte jag, bäst att ringa och kolla med några som verkligen VET! Och där blev svaret ett annat; "Kaniner MÅSTE ha hö, för matsmältningen. Det kan SE ut att gå bra, men rätt vad det är, så blir kaninen sjuk!" Så då var det ju bara för mig att glömma att skaffa kanin… Tills jag kom på "Varför inte ha den ute???!!!!" hehe Vilken himla tur att dom kan vara ute!!!! Skrattande

Viran90
0

potatis, som är rå är giftig.

Kokt är nyttig och giftfri, så länge den inte är grön(solanin)

Lotta_A
0

#10: Okej :) Bra att veta!