Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1059 ggr
Sara-D
0

Lejon kaniners temprament?

Hejsan!

Jag har haft 2 lejon tidigare. båda dom 2 hade ur dåligt temprament tyvärr :/ dom var aggresiva, bet m.m

Hur är era lejon? har jag bara haft otur och fått dom aggresiva?

hermitage
0

mina är inte ett dugg keliga vill bara ha mat

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Sara-D
0

okej :S lejon kaniner?

det låter ju inte så bra x) har ju en lejon kille på 11 veckor här hemma..

Jetaime
0

Jag har och har haft en del lejonhuvade kaniner och mojoriteten av mina har vatt hur snälla och goa som helst :) Har just nu tre stycken här hemma som är helt underbara.

Sara-D
0

okej det låter ju bra! :)  Jag har nämligen hört från många andra att lejonkaniner är aggresiva och attackerar folk m.m.

Fatma
0

Har 2 st och ska skaffa en till. Mina är helt underbara och snälla. Ingen har varit bitsk eller aggresiv.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Linnet
0

Har bara lejonhuvad dvärgvädur och vanlig dvärgvädur nu. Födde upp hermelin/lejonhuvad tidigare och dom var väl inte aggresiva direkt, men inte alls lika tama och tillgivna som dvärgvädurar. Lite skygga och reserverade, sprang undan när man skulle ta upp dom i stället för dvärgvädurar som alltid kommer fram och vill bli klappade när man öppnar buren. Men dom går ju säkert att få tama också, men man får väl hålla på med dom mycket.

breana
0

Jag har en lejonhona. Hon är världens kelgris! =)

Moses2
0

Min är inte aggresiv! Han är mysig.

Sara-D
0

okej ja jag har ju en dv hona här hemma och jag kan säga det är skilnad på dom Tungan ute

Linnet
0

#9 Jo har man båda sorterna så märker man ju väldigt tydligt att det är skillnad på deras temperament.

Sara-D
0

ja jag har ju altid haft dvv så när jag fick ett lejon så blev jag lite fundersam vf dom var som dom är Tungan ute

[BonnieL]
0

Har ett lejon, hon är inte rolig när hon är dräktig :P

Josefineeklid
0

min lejonkanin är som en hund, ungefär. Han älskar att pussa en i ansiktet, och har aldrig bitit mig förrän nu på senare dar, då han inte mått bra. Då bet han mig flera gånger. Men han är min bästa vän sedan ungefär 3 år tillbaka, då jag fick honom. Jag älskar honom!<3 Däremot hade jag lite otur med dvärgharekorsningen jag köpte förra sommaren. Han är rätt bråkig av sig, men oftast är han är härlig kille han med. ;)

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Sara-D
0

okej :) hoppas då att jag får tur med min kille! han har inte bitit mig en iallafall x) därimot har han sprattlat och skrikit när man luft upp honom :/

imsuchadiva
0

Vi har några lejonhuvadkaniner här hemma, allar är underbara :)

damparu
0

Vårt lejon är helt underbar .Hon är mycket mysigare än våran dvärgvädur (;

// Ludde

Sara-D
0

haha okej det var ovanligt Damaru! att ett lejon är tamare en dvv asså :P

Kloverblomma
0

just lejon tror jag inte har ett speciellt tempramment. men min ena kanin är lejon, hon är lite rädd av sig, men jag brukar även vara kanin vakt till 2 lejon och dom är hur keliga som hellst. men håller du på med ditt lejon mer så tror jag nog den kommer sakta men säkert bli mer tam ;)