Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3550 ggr
adelinerokaniner
0

Åksjuk kanin?

Har tänkt på en lite smålustig sak…

När min ena kaninhona åker transportbur i bilen verkar det som om hon blir åksjuk. Det handlar oftast bara om att åka till träning som tar ungefär en kvart. När jag tycker hon verkar åksjuk ligger hon ner i buren och andas häftigare än vanligt, och kan skaka lite.

Kan kaniner bli åksjuka, eller vad är det med henne?

(för att sedan få bort det tar jag ut henne och håller henne i famnen en stund och sedan får hon skutta runt lite i sele tills hon är okej igen)

Zessan
0

skutt (e inte så bra på de här men det kan ju vara för att hon inte gillar att åka transportbur?)

TereseE
0

Låter som att hon blir lite stressad.

Salladshataren
0

När kaniner blir åksjuka så har de väldigt dålig balans när de åker i transportburen, är vad jag iallafall har hört.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[chriistina]
0

Jag har en kanin jag misstänker blir åksjuk.
Han blir verkligen stel som en pinne och tappar balansen nästan helt. Man får ingen kontakt med honom i heller.

Din kanin verkar mer tycka att det är småläskigt att åka transportbur.

adelinerokaniner
0

Jag tror inte hon tycker det är så läskigt. När man ställer transportburen i hennes stora bur skuttar hon självmant in där.. Eller så kopplar hon helt enkelt inte i hop det…

moa88
0

hundar kan ju bli åksjuka när dom åker bil. så det är ju inte helt omöjligt att kaniner också kan bli det