Hona-hane
Kan man ha en hona och en hane tillsammans när de är små tills de blir vuxna och gammla??
Ja, om hanen är kastrerad så.
om någon utav kaninerna är kastrerade, ja.
Kan, kan man väl.
Problemet är att veta när båda bör säras på, innan någon blir könsmogen.
Risken finns att man särar på dem för sent och olyckan redan är skedd, så att säga.
Så personligen skulle jag ha dem i varsin bur, men bredvid varandra, tills hanen varit kastrerad i minst 4 veckor (helst 6-8 veckor).

Jag köpte först en hane och kastreade honom när han var sju månader, sen köpte jag en hona en månad senare och jag satte ihop dom direkt. Dom har aldrig bråkat, fast honan håller på och retas lite ibland, så han börjar jag henne lite, men sen sätter dom sig och börjar slicka varandra, så jag tror att dom leker, dom biter inte varandra. Jag kanske bara hade tur, men jag satte ihop dom när honan var 8 veckor och hanen var då 8 månader. :)

:O

tack!"
#5 Vrf så förvånad? :>
Haha har också en kastrerad hane och en hoan tsm, och min hona brukar också tetas med min hane, men det är bara för att hon vill att han ska para sig med henne :P

#7 nää men min dator blir så att om inte jag skriver nåt kmr inte texten fram (de andra skrivit) :)