Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 653 ggr
[Liiilly]
0

Städa buren

Hur ofta städar ni buren för kaninerna:)?

Skriv också hur många kaniner det är i buren.

Jag börjar: En kanin, städning en gång i veckan.

Zvintos
0

Städar ungefär 1ggn/vecka eller mer sällan, beroende på hur snabbt det blir smutsigt.

2 kaniner som bor själva, samt en hona med 2 ungar på 3v.

[Wera]
0

Olika. Städar när jag känner för det.

En kanin i varje bur och jag sätdar en gång i veckan ungefär, när det är hona med kull städar jag ungefär 2 gånger i veckan, har en bur med tre ungar och snart flyttar en och hos dom städar jag kanske var 6:e dag.

friends4-ever97
0

ca en gång i veckan:)

Kristall
0

Varje dag oftast, ibland varannan.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

kaningodis
0

Jag städar varje bur 2 ggr/vecka. Om jag städar mer sällan så är hela buren nerkissad. Kaniner kissar väääldigt mycket tycker jag :P

Alla kaniner sitter en och en.

Kastanjegårdens Kaniner

[BonnieL]
0

Fyra stycken, 2 själva och två ihop. Jag städar när det behövs helt enkelt, men jag tömmer toalådan varje dag. :)

imsuchadiva
0

Jag städar när det börjar bli skitigt.
Alla kaniner sitter i varsin bur.

Yohannezzz
0

Vart efter det behövs.:D

citronsaft
0

när det behövs, ca 1 g i veckanX)

TereseE
0

Har inga burar utan bara kattlådor till mina. Tar bort lite varje dag och häller på ny toa-lätt. Byter allt vid behov, en gång i veckan ungefär.

Tarja
0

Jag städar vid behov, vissa behövs städa oftare än andra :)
Men ca 2-3 ggr i veckan per bur, det är en kanin i varje bur.

Fatma
0

Har 2 kaniner, bor i varsin bur. Byter hela buren 1 g i veckan om det inte blir allt för smutsigt innan dess. Toalådan varannan dag :)

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

emms
0

Har en kanin i varje bur. Båda går på lådan mer eller mindre. Nessie börjar bli ganska duktig på det :)

Hela Nessies bur (spån+halm) städar jag kanske varje 1,5 vecka. Och toan varannan/var tredje dag. Lite olika beroende på hur smuttsig den är.

Muffins toa städar jag varannan dag. Han kissar mycket ;D Har mattor i hans bur så brukar borsta av dem en gång i veckan. Och plockar upp bajs som har hamnat utanför sammtidigt som jag städar toan. Han fäller just nu så nu får jag borsta av mattorna lite oftare. ;D Brukar plocka bort lite hö och sånt som har trillat ner samtidigt som jag städar toan. :D

Emma

MajaaR
0

Jag har två kaniner (i en lekstuga), jag städar toan varje dag och hela stugan kanske ungefär varannan månad.

Emma-lundqv
0

Jag har sju kaniner, varav två bor ihop. Städar bort det skitiga varje dag, och byter ut allt vid behov :)

alwiz
0

Jag har två kaniner i egna burar. Jag rensar när jag känner för det, oftast var 3 dag.

[aammE]
0

Byter varannan dag i pottan, i buren blir det mer sällan då han ÄNTLIGEN lärt sig var man gör sina behov men minst en gång i veckan.

Lionella
0

Har fyra kaniner i egna burar. Byter allt vid behov, brukar bli ca 2 ggr/vecka.

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

DixieMyMelina
0

1 gång i veckan eller om det har blivit jätte smutsigt så gör jag ju det så klart tidigare.