Städa buren
Hur ofta städar ni buren för kaninerna:)?
Skriv också hur många kaniner det är i buren.
Jag börjar: En kanin, städning en gång i veckan.
Städar ungefär 1ggn/vecka eller mer sällan, beroende på hur snabbt det blir smutsigt.
2 kaniner som bor själva, samt en hona med 2 ungar på 3v.
Olika. Städar när jag känner för det.
En kanin i varje bur och jag sätdar en gång i veckan ungefär, när det är hona med kull städar jag ungefär 2 gånger i veckan, har en bur med tre ungar och snart flyttar en och hos dom städar jag kanske var 6:e dag.

ca en gång i veckan:)
Jag städar varje bur 2 ggr/vecka. Om jag städar mer sällan så är hela buren nerkissad. Kaniner kissar väääldigt mycket tycker jag :P
Alla kaniner sitter en och en.
Kastanjegårdens Kaniner
Fyra stycken, 2 själva och två ihop. Jag städar när det behövs helt enkelt, men jag tömmer toalådan varje dag. :)
Jag städar när det börjar bli skitigt.
Alla kaniner sitter i varsin bur.

Vart efter det behövs.:D
när det behövs, ca 1 g i veckanX)
Har inga burar utan bara kattlådor till mina. Tar bort lite varje dag och häller på ny toa-lätt. Byter allt vid behov, en gång i veckan ungefär.
Jag städar vid behov, vissa behövs städa oftare än andra :)
Men ca 2-3 ggr i veckan per bur, det är en kanin i varje bur.

Har 2 kaniner, bor i varsin bur. Byter hela buren 1 g i veckan om det inte blir allt för smutsigt innan dess. Toalådan varannan dag :)
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Har en kanin i varje bur. Båda går på lådan mer eller mindre. Nessie börjar bli ganska duktig på det :)
Hela Nessies bur (spån+halm) städar jag kanske varje 1,5 vecka. Och toan varannan/var tredje dag. Lite olika beroende på hur smuttsig den är.
Muffins toa städar jag varannan dag. Han kissar mycket ;D Har mattor i hans bur så brukar borsta av dem en gång i veckan. Och plockar upp bajs som har hamnat utanför sammtidigt som jag städar toan. Han fäller just nu så nu får jag borsta av mattorna lite oftare. ;D Brukar plocka bort lite hö och sånt som har trillat ner samtidigt som jag städar toan. :D
Emma

Jag har två kaniner (i en lekstuga), jag städar toan varje dag och hela stugan kanske ungefär varannan månad.
Jag har sju kaniner, varav två bor ihop. Städar bort det skitiga varje dag, och byter ut allt vid behov :)
Jag har två kaniner i egna burar. Jag rensar när jag känner för det, oftast var 3 dag.
Byter varannan dag i pottan, i buren blir det mer sällan då han ÄNTLIGEN lärt sig var man gör sina behov men minst en gång i veckan.

Har fyra kaniner i egna burar. Byter allt vid behov, brukar bli ca 2 ggr/vecka.
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu
1 gång i veckan eller om det har blivit jätte smutsigt så gör jag ju det så klart tidigare.