Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 510 ggr
Pinscher2
0

Maphia är på rymmen

Maphia är på rymmen igen… Lite lustigt, satt i köket och drack kaffe och så säger jag till Per: "Jag funderar på att låta Maphia få börja springa fritt!"

Och så ställer jag mig och tittar ut genom fönstret och till min fasa ser jag Maphia ute på gården…!

Han verkar helt omöjlig att få tag i så vi får se hur det slutar, han har varit på rymmen i några timmar nu… =/

Nu ska jag gillra en fälla!!

KajsaM
0

Hahaa Förlåt att jag skrattar men jag kan bara föreställa mej att se Maphia mitt på gården! Hehe, Men hoppas att ni får tag i busen :D

Hopi
0

Nä, vad hemskt! Bara han inte går ut på vägen… Hoppas ni får tag i honom illa kvickt! Vilken liten rackare!!! Eller stor rackare kanske hehe.

Pinscher2
0

Han var på väg mot vägen en gång men han vände precis i rättan tid. Tack o lov!

Va lite orolig ett tag, om han skulle springa iväg… Nån skjutgalen jägare skulle se honom och tänka "jäklar vilken stoooor hare, den tar jag!" Hua….

Maphia fångade sig själv kan man säga, rätt som det var så sprang han in i uthuset och in i Kaninrummet och sen vidare in i sin bur. Så till slut fick vi äntligen tag i honom =) *GLAD*

Blev några "på-rymmen-kort" så vi får se sen om det blir nåt att se =)

Hopi
0

Åh, vad skönt att han är inne igen nu då!!! =)

Det hade inte varit lyckat om nån jägare fått nys på honom.. hum.. Inte heller om han sprungit ut på vägen.. urs vilken pärs.. Tur han är inne igen!!! =)

KajsaM
0

Bra att han är säker nu :D

Tänk om en jägare hade komit Gråter

__iE
0

oj,tur att han 'fångade' sig själv :D

visa bilderna sen om det blev ngr ;P

Myrra
0

Vilken rackare han är! Men väldigt förståndig också, som bestämmer sig för att gå hem när han "rymt klart!" =)

myriis
0

Men lilla Roxy rymmer hela tiden >.< Jag vet att hon stannar i trädgården, men när man bor jättenära en stor korsning på huddingevägen har jag ingen lust att chansa.

Tina-A
0

Leah rymmer också ibland, men hon brukar alltid hålla sig i närheten. Ibland springer hon tillbaka in i buren och ibland får man krypa in en buske på tomten för att hämta henne. Men hon har aldrig gått ut i vägen, även fast det finns "goda möjligheter" till det, så det är skönt!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Vilken tur alla har att inte kaninerna går ut på vägarna :)

Pinscher2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här kortet blev "bäst" på rymmarn:

KajsaM
0

Hehe han ser ut att trivas :D

Lotta_A
0

Han smälter in bra där han sitter vad väggen :D

Matilda_91
0

Han är så fin :) Men usch, hade jag sett den bilden utan att veta att han var en tamkanin hade jag trott det var en hare. Tänk om han sprungit långt och nån jägare fått syn på honom.. uuh..

Pinscher2
0

Ja och en jäkligt stor "hare", tänk då om han sprungit bort… En jägare ser honom o tänker "satan i gatan vilken stooor en!" Ungefär som när en jägare ser en jättestor älgtjur…! Och man blir ju extra nojig när man känner de flesta av jägarna här i byn, man vet hur de funkar liksom. Och det mest skrämmande: ibland händer det att de skjuter först och kollar sen!! =(

Hopi
0

#15; Du har nog rätt.. Det händer ju att dom skjuter varandra, hästar och allt möjligt, sen mer bilar! *haha* undrar vad dom har för syn egentligen.. Endel är ju så gamla o stappliga så dom knappt kan gå, men ut och jaga det ska dom.. Är allt bäst du försöker hålla Maphia inom staket….

Pinscher2
0

Ja eller han som skjöt en älg, trodde att det var ett rådjur… Helt sjukt att såna där får jaga!!!

Jo jag lär försöka att ha honom bakom "lås & bom" =)

Hopi
0

Oj då, DET var allt ett stort rådjur… hum.. Ofattbart!

Du skulle ha som en stor hundgård till Maphia! Det vore ju perfa! =)

Pinscher2
0

Jag har en hundgård på gården… Eller, en före detta hundgård rättare sagt. Men den har jag till getterna nu på vintern… Men nog har jag tänkt tanken allt =)

Men jag börjar nästan fundera på om jag ska flytta tebax honom dit han bodde först, sin "stuga me tomt" Du vet!?

Hopi
0

Ja, det är ju jättefint där! Har han blivit nåt mer tam nu då?

Pinscher2
0

Näe, det kan jag inte påstå… =(

Hopi
0

Vad synd det då… Dom kräver nog en hel del BJ´s för att bli riktigt tama kan jag tro.. På det viset är det ju dumt om han har fööör stort.. då blir han ju lätt "vildare".. Bäst vore kanske om han bor där inne och så släpper ut honom en stund varje dag, i en större inhägnad, typ hundgård. Eller vad tror du?

KajsaM
0

Dom flesta "stora" kanin tycker ju inte om att blir lyfta t.ex :)