Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1919 ggr
[Effan]
1

Sachsengold uppfödare

Hejsan! Är mycket intresserad av rasen Sachsengold. Har mest varit inne på engelska sidor och läst på om rasen eftersom jag inte hittar så mycket information om rasen på svenska sidor.

Verkar i alla fall som en väldigt mysig ras… tillgiven och passar bra som kelkanin.

Någon som vet några bra uppfödare eller rentav föder upp rasen själva? Skriv gärna här.. Om ni har andra synpunkter kan ni också förmedla dessa! : )

Har tänkt skaffa en kanin i slutet av sommaren och är mest intresserad av rasen Sachsengold

MarHai
0

Bjarne Bäcker i karlskoga har många fina saxar :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

DEMNJA
0

http://tolvkvadrat.zoomin.se/

Dock en uppfödare som bor norrut… närmare bestämt i Norrbotten.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

[Effan]
0

:) tack för tipsen! Karlskoga ligger ju inte för långt upp i landet.. Bor i Skövde nämligen… så Norrbotten kanske är lite väl långt… hade helst velat ha fler tips? om uppfödare som bor lite längre ner i landet.. :D Men tack i alla fall för ditt angegemang DEMNJA! Tungan ute

[Effan]
0

putt…

[Wera]
0

#3 Annars brukar transport ordnas ganska lätt ibland :)

[Effan]
0

: ) Jo i och för sig… men hade gärna föredragit att kolla hur kaninen som jag eventuellt ska köpa har det innan jag beslutar mig för att ta hem kaninen.. Vill ju gärna inte köpa grisen i säcken… Glad

Puma
0

Hej!

Jag är också sugen på en sachsengold-kanin. Någon mer som vet om det finns fler uppfödare än i Karlskoga och Norrbotten?

Lotta

Puma
0

putt