Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 796 ggr
citronsaft
0

Synd om kaninerna!?

Jag var på semester. Där var det en kiosk som hade kaniner. För det första tycker jag synd om kaniner som har det så, eftersom massor av barn kommer och bär på dom, klappar dom konstigt och så. Sen var det en för liten bur till dom, och det fanns ingen halm eller något sånt i buren, bara en sten *ehh?*. Sen var det två hanar tillsammans"/ Och så hade dom en mindre bur, där det var några ungar utan mamma och dom var sju veckor!

Tycker synd om dom, vad tycker ni?

[Wera]
0

Jag tycker det låter hemskt att de bara hade en sten i buren och att de har en liten bur, + två hanar tsm, de kansk einte var kösmogna än? Så när dom blir blir det slagsmål.

Hade de inge hö? Pellets/grönsaker, vatten?

Ungarna är 7 veckor så de klarar sig fint utan sin mamma. De slutar dia när de är 6 veckor.

Animalfriend
0

Tyvärr har jag hemska djurminnen från utlandet. Sett folk som slagit och misshandlat sina djur, mitt ute på en gata. :S (OM jag mådde illa resten av den dagen är inte lönt att fråga ens, ja.)

[BonnieL]
0

Ush vad hemskt! Men hade de bara en sten i hela buren? Ingen mat, vatten eller något? :O

citronsaft
0

dom hade typ en vattenflaska (tror jag:S), men dom hade ej hö. Jag vet ej om ungarna hade vatten, såg iaf inget, men dom hade en liiiten innebur grej, så det kan ha funnits där…"/

#2:S

Animalfriend
0

Man ser inte på djur på samma sätt som man gjör i Sverive, i de flesta andra länder. Samtidigt tycker jag det kan bli bättre även i Sverige.

citronsaft
0

#5mmm…:S

thexclub
0

#2: Herregud, vad hemskt. Jag tror inte jag skulle kunna hålla mig ifrån att slå till människan eller åtminstonde ge honom/henne en rejäl utskällning

Dessvärre är det ju så att många länder har dålig djursyn, man blir nästan illamående bara av tanken.

the vanity, it becomes insanity

JohannaCullenEnvall
0

Usch vad hemskt!

Animalfriend
0

#7 Han såg ganska otäck ut, så jag vågade väll inte riktigt då, det är något år sedan. I dag skulle jag inte tveka att ta djuren ifrån honom, och sedan anmäla honom till någon polismyndighet i det landet jag var i.

Mår illa bara av att tänka på det, får upp bilden av det i huvudet i bland.

Salish
0

Herregud, kaniner i en KIOSK?! Gud vad hemskt!