Mat fråga!
Det är så att jag har två hanar här hemma som är enligt mig ganska så tunna i hullet. Min äldsta hane är 8 år tror vi och han får 1 1/2 dl varje dag när jag kommer hem från skolan, men ändå så har han inte mycket till hull alls, och det är samma med den andra han får lite mindre bara för att han inte äter så mycket, men ändå får han 1 dl.. den som är 8 bajsar också väldigt mycket, men inga tecken på mask + plus att han blir nästan arg när man tar matskålen ifrån han.
Jag ger dom ändas kraftgroov och hö med lite grönsaker och frukt till. Ska jag lägga till nått mera i deras mat som får dom lite mera på hullet?
Om du tycker att de är smala kan du även ha hel havre och solrosfrön i pelletsen :)
Vilken ras? är det? och vad väger dem?
Är inte krafft groov för hästar? O.o

#2 Den äldsta är dvvkorsning och kan inte väga mera än lite mera över ett kilo just nu, och den andra är en hermelinkorsning och väger kanske under eller över ett kilo… jag har ingen våg som fungerar så jag vet inte riktigt
#3 jo men det är jätte bra till kaniner:D
#4 okej men jag tycker att det låter ganska mycket att ge 1,5 dl pellets till en dv.korsning? Och framförallt till en hermelin korsning:P eller??;
#6: Men det är ju en gammal kanin.
Gamla kaniner kan få svårare att hålla hullet och kan då kräva extra.
#0: Testa att ge lite kokt potatis eller kokt pasta ibland.
Det kan få upp en kanin i hullet lite, om inget annat hjälper.
#7 Ojj glömde det xD
Du kan ju annars ge den linfrön, vilket mina kaniner älskar och så får det jätte fin päls;D

# 6 Jag vet men han äter nästan upp allt på mindre än en timme, och hermelinkorsningen får bara 1 dl eller en halv dl..