Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 715 ggr
alwiz
0

Matta på botten?

Ska man ha någon slags plastmatta eller liknande i botten av buren så att inte golvet skadas om kaninen kissar på det?

Kram Alva

[BonnieL]
0

Det bestämmer man själv om man vill ha :) Allra enklast är om kaninen går på låda.

Animalfriend
0

Ännu enklare är om man målar med asfalt på golvet i buren, och sedan med en annan giftfri färg ovanpå (dock valfritt om man vill ha en färg ovanpå, vissa menar att det är onödigt).

Animalfriend
0

Hejsan igen!

Jo, glömde säja det att plastmatta är inte att rekomendera, då kaniner lätt får för sig att gnaga på kanterna om det stiker upp bara pyttelite. Då får de lätt i sig plast, och det är inte så bra.

alwiz
0

Tack för tipsen! <3

zezagena
0

Jag kör ibland med trasmatta i buren, dock inte när det för kallt mindre än -5/10 gr.. De går på låda förstås..

emms
0

Jag har dörrmattor i Muffins bur. 5kr st på IKEA (A)

Han biter inte på dem så det funkar jättebra :D Förutom att dem blir håriga för att han fäller nu xD Nessie har en framme vid dörren som man kan ställa maten på så att skålen inte välter lika lätt :D

Men ska ha halm och sånt i bådas burar sen när det blir kallare :) Muffin har halm+spån i sitt hus :)

Och båda går på låda. Fast Muffin träffar den lite oftare ^^ Nessie sitter i den men rumpan hamnar utanför så att hon missar den lite ;D

Emma

alwiz
0

6# Jag brukar ha dörrmatta i transport buren, visste inte att man kunde ha det i buren. Bra tips?!